نرخ بالای سرویس مدارس اراک و تبعیت نکردن رانندگان

عضو شورای اسلامی شهر اراک می‌گوید با وجود اینکه نرخ سرویس مدارس اراک بالاتر از شهر‌های دیگر است، اما رانندگان تبعیت نمی‌کنند.

علی چگینی عضو شورای اسلامی شهر اراک گفت: با وجود اینکه نرخ مصوب شورای اسلامی شهر اراک برای کرایه سرویس دانش‌آموزان نسبت به دیگر شهر‌ها بالاتر است و قیمت مناسبی برای ذی‌نفعان در نظر گرفته شده است، اما برخی از رانندگان همچنان از این قیمت‌گذاری پیروی نمی‌کنند.

چگینی افزود: معضلات موجود باعث عملیاتی نشدن این قانون و بلاتکلیفی والدین شده است و می‌طلبد دستگاه‌هایی همچون شهرداری و فرمانداری با رایزنی‌هایی محدودیت‌های موجود برای خودرو‌های اسنپ و آژانس را رفع می‌کردند تا بسیاری از معضلات موجود در این زمینه رفع شود.

او اضافه کرد: ماده ۱۸ که متشکل از نماینده شهرداری، نماینده آموزش و پرورش، نماینده انجمن اولیا و مربیان برای قیمت‌گذاری سرویس رفت و آمد مدارس پیشنهادی را در دو فقره به شورای اسلامی شهر اراک ارائه داد.

عضو شورای اسلامی شهر اراک ادامه داد: بر اساس این پیشنهاد۲۵۰ هزار تومان برای طی کردن مسیری با شعاع سه کیلومتر با خودروی سواری در نظر گرفته شده و به تصویب نهایی رسیده است و بابت هر کیلومتر ۱۰ درصد به قیمت اضافه می‌شود.

او گفت: عوامل متعددی دست به دست هم داده و این معضل را به وجود آورده است، از جمله اینکه در سال‌های گذشته به دلیل شیوع کرونا مبالغ گزافی از والدین برای جابجایی دانش‌آموزان گرفته شده و رانندگان در این زمینه متوقع شده و قیمت‌های بسیار بالایی را به خانواده‌ها پیشنهاد می‌دهند.

چگنی افزود: در خصوص لزوم توجه به فراهم کردن رضایت خاطر شهروندان، اضافه کرد: در حال حاضر نیز شهرداری می‌تواند با نظارت بر تاکسی‌های سطح شهر بر نحوه قیمت‌گذاری برای سرویس رفت و آمد مدارس کنترل داشته باشد، چرا که مشکلات موجود نارضایتی شهروندان را به دنبال داشته است.

او با اشاره به آمادگی مدیریت شهری برای همکاری با آموزش و پرورش، گفت: در همین راستا سازمان حل و نقل بار و مسافر شهرداری آمادگی خود برای ارائه حدود ۱۰ میدل باس به عنوان سرویس رفت و آمد مدارس به آموزش و پرورش را اعلام کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.