همایش تجلیل از راهوران محله و سفیران ایمنی گیلان

استاندار گیلان گفت: دهیاران بعنوان سفیران ایمنی در کاهش تصادفات و تسهیل عبور و مرور پیشگام باشند.

دکتر اسدالله عباسی عصر امروز در همایش تجلیل از راهوران محله و سفیران ایمنی گیلان به عنوان طلایه داران فرهنگ ترافیک با تبریک ایام ولادت حضرت محمد (ص)، هفته وحدت و قدردانی از زحمات شبانه‌روزی نیرو‌های پلیس راهور، راهداران، امدادگران و متولیان حوزه ایمنی برای ایجاد نظم و آرامش و رفاه مردم، گفت: فرهنگ سازی عمومی برای رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و ارائه آموزش‌های لازم، پیشگیری از خطرات احتمالی در جاده‌ها و مسیر‌های روستایی یک ضرورت و دارای اولویت است.

وی با اشاره به اینکه ۲۲۹ دهیار روستای بالای یک هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت راهور محله هستند، گفت: با اولویت روستا‌های پرتردد و حادثه خیز استان گیلان، همیاری و همراهی بیشتر دهیاران در قالب راهوران محله نقش موثری در کاهش تصادفات و تسهیل عبور و مرور دارد و باید این طرح تقویت شود.

استاندار گیلان با اشاره به آمار تصادفات عابرین پیاده و موتورسواران در گیلان، افزود: با توجه به اینکه ۵۷ درصد از جانباختگان ناشی از تصادفات در استان را عابرین و موتورسیکلت سواران تشکیل می‌دهند، آموزش‌های لازم با همکاری رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما برای فرهنگ سازی و رعایت قوانین و مقررات در کنار ایمن سازی جاده‌ها و معابر، بسیار ضرورت دارد.

دکتر عباسی پلیس خادم مردم و مردم حامی پلیس را شعاری به عنوان سرلوحه کار فراجا دانست و گفت: در کنار همراهی مردم و اقدامات ارزشمند و ستودنی نیروی انتظامی در حفظ امنیت و آرامش آحاد جامعه و تلاش پلیس راهور برای سلامت جان و مال مردم، باید به زیرساخت‌ها و ایمن سازی جاده‌ها و محور‌های مواصلاتی نیز توجه داشت.

وی با بیان اینکه فراجا شهدای عزیزی را در راه امنیت و آرامش ایران اسلامی تقدیم کرده است، افزود: حضور پلیس بعنوان حامی مردم اکنون خار چشم دشمنان شده و هر چه این سرمایه اجتماعی تقویت شود، ایفای ماموریت‌ها و اجرای مسئولیت‌های پلیس با تاثیرات ماندگارتر و عمیق‌تر همراه خواهد بود.

استاندار گیلان با اشاره به حجم بالای ورود و حضور مسافران به گیلان، گفت: مدیران کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و نیز راه و شهرسازی و دیگر متولیان امر شرایط قابل قبولی در راستای ایمنی جاده‌های استان با بهره گیری از شیوه‌های نوین و استفاده از پژوهش‌های علمی را فراهم کنند.

عباسی به عدم جانمایی مناسب برخی کنارگذر‌ها که بجای تسهیل در عبور و مرور، به بخشی از شهر‌های استان تبدیل شده است اشاره و افزود: اعضای شورای ترافیک باید با کمک متخصصان، پژوهشگران و دانشگاهیان با نوآوری در کاهش آسیب‌ها در این بخش بهتر از گذشته عمل کنند.

وی گفت: حجم تردد در جاده‌های گیلان و ورود ۱۱ میلیون خودرو در ۶ ماه نخست امسال علاوه بر تردد جمعیت ساکن در استان، نشان دهنده این است که باید با برنامه ریزی و اختصاص بودجه مناسب‌تر به ایمن سازی جاده‌ها توجه ویژه داشت.

استاندار گیلان ایمنی را رکن مهم حمل و نقل برشمرد و افزود: رانندگان باید با قانون مداری، حافظ سلامت خود، خانواده و هموطنان باشند و جان کسی را به خطر نیندازند.

عباسی گفت: با توجه به کاهش بیماری کرونا و رفع محدودیت ها، تعداد سفر‌ها و حجم ورودی مسافران به استان گیلان به عنوان یکی از مقاصد اصلی سفر، افزایش پیدا کرده که در این راستا دستگاه‌های متولی، موظف به اجرای قانون و ایجاد نظم در جاده‌ها برای بهبود شرایط ایمن همراه با آرامش برای مردم هستند.

وی با بیان اینکه مسئولان باید رعایت کنندگان قوانین راهنمایی و رانندگی را تشویق کنند، افزود: به طور قطع با اطلاع‌رسانی دقیق، تولید محتوا‌های مناسب و ارائه آموزش‌های لازم از طریق بستر‌های فضای مجازی، رسانه‌ها و صدا و سیما و نیز استفاده از ظرفیت‌های تمامی دستگاه‌ها، می‌توانیم شاهد کاهش حوادث و مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی باشیم.

استاندار گیلان گفت: از همه ظرفیت‌های موجود در مدارس، دانشگاه‌ها و نماز‌های جمعه و جماعات برای فرهنگ سازی تحت عنوان سفیران ایمنی استفاده شود.

در این همایش، جانشین فرماندهی انتظامی گیلان و رییس پلیس راه استان نیز گزارشی ارائه کردند و همچنین تعدادی از طلایه داران فرهنگ ترافیک، راهوران محله و سفیران ایمنی از سوی دکتر عباسی استاندار گیلان تجلیل شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.