رئیس اتحادیه میوه و تره بار همدان:

میوه‌های پاییزی ارزان می‌شود

رئیس اتحادیه میوه و تره بار همدان گفت: از هفته آینده با عرضه فراوان مرکبات و میوه‌های پاییزی در بازار، قیمت‌ها کاهشی می‌شود.

رضا البرزی رئیس اتحادیه میوه و تره بار همدان گفت: امسال نرخ میوه‌های پاییزی در بازار همدان نسبت به سال گذشته افزایش جزئی داشته که آن هم مربوط به افزایش هزینه‌های تولید میوه و هزینه‌های جانبی مانند کرایه حمل‌و‌نقل، سبد، کود و ... است.

او گفت: وضعیت تولید انواع میوه‌های پاییزی خوب است و کمبودی وجود ندارد که در هفته آینده با ورود بار بیشتری به استان، شاهد کاهش و ثبات در نرخ انواع میوه خواهیم بود.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار همدان  گفت: در حال حاضر میوه‌هایی مانند نارنگی، لیموشیرین، خرمالو و انار در بازار موجود است  که با توجه به اینکه پارسال میزان تولید انار کم بود و قیمت هم به تناسب آن افزایشی شده بود، اما امسال تولید این محصول زیاد است و قیمت کاهشی خواهد بود.

البرزی  گفت: قیمت میوه در مرحله نوبرانه گران است و هرچه میزان تولید و عرضه یک کالا بیشتر باشد، به تبع آن قیمت هم روند کاهشی پیدا می‌کند.

او گفت: میوه و سبزیجات قیمت مشخص شده ندارد و نرخ آن به شکل روزانه و در میدان میوه و تره بار تعیین می‌شود و هرگاه بار بیشتری وارد میدان شود قیمت آن محصول شکسته می‌شود.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار همدان گفت: برداشت سیب‌زمینی آغاز شده و میزان تولید هم کمتر از پارسال نیست.

البرزی گفت: هزینه‌های جانبی و تولید سیب‌زمینی نسبت به پارسال افزایش یافته است که قیمت این کالا‌ها هم باتوجه به مقدار عرضه آن در بازار، تعیین می‌شود.

او گفت:ما صنف خرده‌فروش هستیم و دخالتی در تعیین قیمت‌ها نداریم و سود حاصل از فروش میوه و سبزیجات در خرده فروشی‌ها بین ۱۵ تا ۳۵ درصد با توجه به نوع محصولات است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.