کاهش ۱۸ درصدی تخلفات رانندگی در استان اردبیل

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل گفت: حضور همیاران پلیس طی چند سال گذشته در جامعه موجب کاهش ۱۸ درصدی تخلفات رانندگی در این استان شده است.

سرهنگ سیدحجت فتاحی گفت: به دنبال موفقیت طرح همیاران پلیس، استفاده از ظرفیت بانوان فرهنگیار ترافیک نیز مورد توجه قرار گرفته به طوری که هم اکنون به یکهزار و ۵۰۰ نفر بانوی فرهنگیار ترافیک در استان اردبیل توسط پلیس آموزش‌های لازم ارائه و حکم آن‌ها صادر شده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل در آیین تجلیل از طلایه‌داران و فرهنگ‌یاران ترافیک، همیاران پلیس و رانندگان نمونه ترافیکی استان اردبیل گفت: همچنین بیش از ۱۰۰ هزار نفر در نقاط مختلف استان اردبیل همیار پلیس بوده و برای روان‌سازی ترافیک و جلوگیری از تخلفات و تصادفات رانندگی با پلیس راهنمایی و رانندگی همکاری می‌کنند.

سرهنگ فتاحی با بیان اینکه استان اردبیل در حوزه هوشمندسازی معابر عمومی و ترافیک جزو فقیرترین استان‌های کشور محسوب می‌شود، اضافه کرد: این کمبود‌ها باعث شده بیشتر کاربران حوزه ترافیک در استان اردبیل با پلیس ارتباط مستقیم و فیزیکی داشته باشند، در صورتی که اگر معابر عمومی مجهز به سیستم هوشمند بود سطح ارائه خدمات به مردم و رانندگان افزایش می‌یافت.

او با بیان اینکه امروز بحث ترافیک از دغدغه‌های مردم و مسئولان شده است، گفت: آموزش، مهندسی ترافیک و اجرای مقررات سه مولفه مهم در مدیریت ترافیک است و آن طور که باید در گذشته به موضوع آموزش و مهندسی ترافیک در استان توجه نشده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل با تقدیر از مسئولان عالی استان ادامه داد: اتاق مانیتورنیگ راهنمایی و رانندگی در اردبیل احداث و دوربین‌هایی نیز در برخی معابر نصب شده که امیدواریم با همت مسئولان این طرح هر چه زودتر تکمیل و به بهره برداری برسد.

سرهنگ فتاحی با اشاره به ضرورت تکمیل و راه‌اندازی اتاق مانیتورینگ راهنمایی و رانندگی در اردبیل و جایگزینی کنترل‌های جاده‌ای هوشمند با کنترل‌های سنتی گفت: با تکمیل و راه‌اندازی اتاق مانیتورینگ و دوربین‌های پلاک‌خوان رانندگان دیگر برای رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی منتظر مشاهده پلیس نخواهند بود و هر لحظه پلیس را شاهد بر رفتار رانندگی خود خواهند دانست.

او با بیان اینکه حوزه ترافیک و تصادفات معادله تک مجهولی نیست، افزود: در شکل‌گیری تصادف چندین مولفه از جمله ایمنی راه‌ها، کیفیت خودرو‌ها و امدادرسانی در وقوع تصادفات دخیل است و وظیفه ذاتی پلیس فقط اعمال مقررات و قانون است.

معاون هماهنگی فرماندهی انتظامی استان اردبیل هم در این مراسم با بیان اینکه پلیس خادم ملت، برای مردم، با مردم و در کنار مردم است و به این خادم بودن افتخار می‌کند، افزود: بهترین لحظه برای پلیس ستاندن حق مظلوم از ظالم و زورگویان و ارازل و اوباش‌ها است و با اقتدار از حق و حقیقت دفاع می‌کند.

سرهنگ عادل منیر با بیان اینکه زیر بنای توسعه جامعه و کشور امینت است، اظهار کرد: نظم و امنیت پایدار بدون مشارکت آحاد مردم دست یافتنی نبوده و غیر قابل تحقق است.

او آموزش و تربیت را در کاهش آسیب‌های اجتماعی و امنیت پایدار مهم دانست و بیان کرد: برای رسیدن به اهداف مورد نظر باید تلاش شود با فرهنگ‌سازی شهروند منفعل اجتماعی به شهروند فعال اجتماعی تبدیل شود و همه در جامعه احساس مسئولیت کنند.

معاون هماهنگی فرماندهی انتظامی استان اردبیل با تقدیر از زحمات شبانه‌روزی پلیس راهنمایی و رانندگی اضافه کرد: ماموریت‌های پلیس مانند دریا که ناپاکی‌ها را دور و پاک می‌کند برخورد قاطع با بدعت‌ها، بی قانونی‌ها و متخلفان است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار