رئیس طالبان با مسئولان استخبارات افغانستان دیدار کرد

سخنگوی طالبان اعلام کرد که رئیس طالبان با مسئولان و رئیسان استخبارات ۳۴ ولایت افغانستان دیدار کرده است.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان با نشر خبرنامه‌ای گفته است که ملا هبت‌الله آخوندزاده، رئیس طالبان، با مسئولان استخبارات این گروه دیدار کرده است.

مجاهد گفته است ملا هبت الله آخندزاده با مسئولین مرکزی و ولایتی استخبارات جلسه برگزار کرده و با بعضی از مسئولین ریاست بزرگ استخبارات و مسئولین استخبارات سی و چهار ولایت دیدار کرده است.

در این جلسه قاضی القضات طالبان جناب شیخ الحدیث مولوی عبدالحکیم، رئیس امور اداری شیخ مولوی نورالحق انور، ریاست عمومی استخبارات و معین اپراتیفی، ملا تاجمیر جواد و تمامی رؤسای  استخبارات ولایات حضور داشتند.

ذبیح‌الله مجاهد گفت ملا هبت الله آخندزاده ضمن خوش آمدگویی به مسئولین سخنرانی فراگیر انجام داد.

ملا هبت الله در این سخنرانی به مسئولان استخبارات توصیه کردند که فداکاری، زحمات و تکالیف مردم را فراموش نکنید، این فداکاری مردم بود که ما را در مقابل استعمار بزرگ غرب کامیاب ساخت.

آخندزاده در ادامه گفت که مردم ستون فقرات ما و دست های راست ما هستند، آنها نیاز به حفاظت دارند، حفظ تمامی حقوق، اخلاق، دین و مادیات آنها اکنون وظیفه ماست و ما تمامی حقوق آنها را حفاظت خواهیم کرد، برای حقوق آنها بر محاکم نظارت خواهیم کرد تا حق به حق دار برسد تا به مظلوم کمک شود و از شر ظالم آزاد شوند.

ملا هبت الله در مورد کشته شدگان و یتیمان گفت که کفالت یتیمان و شفقت بر آنها روحیه جهادی را ثابت می‌دارد، نیکی با فرزندان کشته شدگان حق آنهاست چرا که فداکاری پدران آنها ما را به سر منزل کامیابی رساند. ما مسئولیت داریم تا غم آینده هر کودک بی سرپرست را داشته باشیم، تعلیمشان دهیم و به آنها توجه کامل داشته باشیم.

آخندزاده با بیان اینکه در مورد هر فرد از افراد جامعه مسئولیت داریم گفت گدایان، مجانین، معتادین و افراد معتاد به مواد مخدر نیز بر ما حق دارند تا آنها را جمع آوری و تداوی کنید، مردم را از ظلم ظالم آزاد کنید، بداخلاقی را از بین ببرید و مراکز فحشاء را ببندید.

رئیس طالبان همچنین درباره حقوق زنان گفت تمامی مسئولین باید به من حساب بدهند که در یک سال حکومت‌داری به چه اندازه شریعت را تطبیق کرده اند، فرمان شش ماده ای من را در مورد زنان به طور کامل تطبیق کنید.

آخندزاده ضمن بیان اهمیت کار استخبارات گفته است استخبارات ارگانیست که با رهبری ارتباط دارد، آنها از همین جا هدایت دریافت می‌کنند، پایه های نظام را مستحکم و برنامه‌های دشمنان را از بین می‌برند، برنامه های شومی که دشمنان برای ما دارند را کشف و خنثی می‌کنند.

رئیس طالبان خطاب به مسئولان استخبارات گفته است به شما هدایت می‌کنم که مردم را به دلیل شبهات زندانی نکنید بلکه با وجود ادله موثق دستگیر کنید و برای محاکمه احضار کنید. تمامی قوانین و اصول نظام اسلامی باید نافذ و جاری باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار