اختصاص ۵۲ میلیارد تومان اعتبار به عشایر استان قزوین

رئیس اداره امور عشایر استان قزوین گفت: ۵۲ میلیارد تومان در جریان سفر رییس جمهور به قزوین برای عشایر استان در نظر گرفته شد.

 بهزاد غیاثوند رئیس اداره امور عشایر استان گفت:۵۲ میلیارد تومان در جریان سفر رییس جمهور به قزوین برای عشایر استان در نظر گرفته شد که ۱۱.۵ میلیارد تومان آن تخصیص یافت.

وی اضافه کرد:  اعتبارات تخصیص یافته برای تامین آب شرب سالم و بهداشتی، آبرسانی سیار و بهسازی راه‌های عشایری هزینه خواهد شد.

غیاثوند افزود: طی یک سال گذشته اقدامات مختلفی در حوزه خدمت رسانی به عشایر استان از جمله بهسازی قنوات و چشمه ها، راهسازی، انتقال آب از طریق لوله و ایجاد مخازن ذخیره و اهدای پنل‌های خورشیدی انجام شده و با تخصیص اعتبارات سفر رییس جمهور این خدمات سرعت بیشتری خواهد گرفت.

وی با اشاره به حمایت‌های دولت از مشاغل عشایر، گفت: برای توسعه کسب و کار دامپروی و صنایع دستی که مشاغل اصلی عشایر به شمار می‌رود تسهیلات خوبی پیش بینی شده که در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

۲ هزار و ۳۰۰ خانوار عشایری در استان قزوین زندگی می‌کنند که شغل اصلی آن‌ها دامپروری (دام سبک) است.

از مهمترین اقوام عشایری استان قزوین می‌توان به ایل شاهسوند و کله کوهی اشاره کرد که در فصل کوچ بهاره از بویین زهرا به زرندیه در استان مرکزی و همچنین ایلات کلهر که از مناطق پایین دست طارم سفلی به ارتفاعات این منطقه کوچ می‌کنند.

بخشی از اقوام عشایری استان قزوین نیز لک و لر بوده و در بخش‌های کوهین و طارم سفلی ساکن هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.