برگزاری سی و ششمین دوره کنفرانس وحدت اسلامی با حضور شخصیت های افغانستانی + فیلم

سی و ششمین دوره کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با حضور شخصیت های جهان اسلام در تهران برگزار خواهد شد.

 دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از آغاز برگزاری سی و ششمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی در تهران با حضور اندیشمندان و شخصیت های برجسته دینی و مذهبی اهل سنت و تشیع از ۶۰ کشور جهان از جمله افغانستان از امروز دوشنبه به صورت وبینار(پخش ویدئوهای سخنرانان به صورت آنلاین و در بستر وب) و به صورت حضوری از چهارشنبه ۲۰ مهر خبر داد.

حجت‌الاسلام شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در مورد ویژگی‌های این دور از کنفرانس وحدت تصریح کرد: در این دوره از کنفرانس وحدت از ۱۰۰ شخصیت جهان اسلام دعوت کردیم.

وی افزود: این دوره، دو تفاوت جدی نسبت به سال گذشته دارد، اول اینکه مدعوین از اشخاصی در سطح مفتی اعظم، وزیر یا معاونین آن‌ها و یا روسای سازمان‌ها انتخاب کردیم. همچنین طرح کنفرانس‌های منطقه‌ای را کلید زده ایم که اولین آنها در لبنان خواهد بود. این طرح در پاکستان و عراق و سوریه نیز در حال طراحی است.

حجت‌الاسلام شهریاری اضافه کرد: کنفرانس سی و ششم وحدت اسلامی طی روزهای چهارشنبه تا جمعه به صورت حضوری برگزار می شود و آیت الله رئیسی، رییس جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه در افتتاحیه این کنفرانس به ایراد سخن خواهد پرداخت. زیارت مرقد امام خمینی(ره) و دیدار با رهبر انقلاب اسلامی از دیگر برنامه‌های کنفرانس سی و ششم است و در عصر روز جمعه بیانیه پایانی خوانده خواهد شد.

وی با بیان اینکه از امروز دوشنبه، ۱۷ میزان پخش وبینارهای سی و ششمین کنفرانس وحدت اسلامی آغاز شده است، گفت: در این کنفرانس تمرکز ما بر راهکارهای عملیاتی موضوع کنفرانس یعنی «اتحاد اسلامی، صلح و پرهیز از تفرقه و تنازع در جهان اسلام» است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در ادامه به محورهای این کنفرانس از جمله جنگ و صلح عادلانه، اخوت اسلامی، مقابله با تروریسم، پذیرش اجتهاد مذهبی، همدلی و همدردی، اقدام متقابل بین مذاهب اسلامی، تقبیح عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و... اشاره کرد.ن

گفتنی است، هنوز مشخص نیست که از افغانستان چه شخصیت‌هایی به صورت حضوری در سی و ششمین دوره کنفرانس وحدت اسلامی در تهران شرکت کرده‌اند، اما در بخش وبیناری این کنفرانس که از دیروز یک شنبه، ۱۷ مهر آغاز شده، و تا پایان هفته ادامه دارد، شخصیت‌هایی چون حامد کرزی، رییس جمهور سابق، مولوی عبدالباری راشد، رییس سابق آکادمی علوم، مولوی حبیب الله حسام، رییس شورای سابق اخوت اسلامی، مولوی سید عبدالهادی هدایت، رییس بنیاد دعوت اسلامی علمای افغانستان و مولوی لطف الله حق پرست، عضو شورای سابق اخوت اسلامی از علمای اهل سنت و همچنین آیت الله محمد هاشم صالحی مدرس، رییس شورای علمای شیعه و فرزندش شیخ جواد صالحی، مدیر حوزه علمیه رسالت کابل از شیعیان افغانستان به صورت ویدئوهای از پیش ارسال شده، سخن خواهند گفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار