ارائه خدمات سلامت به بیش از ۴۵۴ هزار کودک کردستانی

در شش ماهه اول امسال به ۱۲۳ هزار و ۵۲۰ کودک زیر پنج سال و ۳۳۰ هزار و ۸۰۰ کودک زیر ۱۲ سال در کردستان خدمات مراقبتی سلامت ارائه شد.

 مدیر سلامت خانواده، جمعیت و مدارس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به گرامیداشت هفته‌ی ملی کودک ،گفت: ۱۶ لغایت ۲۲ مهرماه جاری مصادف با هفته ملی کودک بوده که شعار امسال "حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی" است.

دکتر مهدی ذکایی گفت: در شش ماهه اول امسال، همکاران ما در واحد‌های تابعه دانشگاه به ۱۲۳ هزار و ۵۲۰ کودک زیر پنج سال و ۳۳۰ هزار و ۸۰۰ کودک زیر ۱۲ سال خدمات مراقبتی سلامت ارائه نموده اند.

او متولدین سال ۱۴۰۰ را بر اساس گزارشات ثبت احوال را ۲۳ هزار و ۴۵۵ نفر بیان کرد و گفت: ۱۱۹ هزار و ۹۷۵ نفر در شش ماهه اول امسال توسط همکاران بهورز در روستا‌ها یا مراقبین سلامت در شهر‌ها خدمات سلامت را دریافت کرده‌اند.

دکتر ذکایی با اشاره به اینکه، ۱۲ هزار و ۶۷۸ نفر کودک در شش ماهه اول امسال حداقل یکبار توسط پزشکان معاینه شده اند، افزود: در این مدت بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال خرید و توزیع مکمل‌های دارویی و نیز توزیع ۲۰ هزار قوطی شیرخشک یارانه‌ای در نقاط شهری و روستایی جهت کودکان محروم از شیر مادر در استان انجام شده است.

او از برگزاری دوره‌های آموزشی متعدد با موضوعات سلامت کودکان با هدف توانمندسازی پرسنل و والدین و مراقبین کودک در شش ماهه اول ۱۴۰۱ خبر داد و اظهار داشت: در این مدت ۴ هزار و ۱۰۰ مورد ویزیت توسط پزشک و ۲ هزار و ۷۰۰ مورد ویزیت هم توسط بهورزان در سطح خانه‌های بهداشت در روستا‌ها بر اساس برنامه مراقبت‌های ادغام یافته ناخوشی اطفال (مانا) توسط پزشک به ثبت رسیده است.

مدیر سلامت خانواده، جمعیت و مدارس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان به پیگیری ۵ هزار و ۵۲۴ نفر از کودکان پرخطر بستری در بیمارستان توسط مراقبین سلامت و بهورزان جهت آموزش مراقبت از کودک بیمار در شش ماهه اول سال جاری اشاره کرد و اظهار نمود: در مدت گفته شده، ۴ هزار و ۲۶۵ نفر از مادران، ۴۰ نفر از مربیان مهد‌های کودک، ۱۰۵ نفر از رابطین بهداشت و هزار و صدو نوزده نفر از سفیران سلامت آموزش‌های بهداشتی مرتبط با سلامت کودکان را دریافت نموده اند.

دکتر مهدی ذکایی ابراز داشت: متاسفانه در شش ماهه اول امسال ۴۶ مورد مرگ کودکان یک تا ۵۹ ماهه در استان شناسایی شده است، ابراز کرد: تعداد ۱۵ کمیته در سطح شهرستان‌ها و استان با برگزاری جلسات متعدد جهت بررسی علل و نیز پیشگیری از بروز موارد مشابه تشکیل و برگزار شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.