سازمان نجات کودکان در افغانستان:

بیش از ۴ میلیون نفر در افغانستان به روان درمانی نیاز دارند

در گزارش سازمان نجات کودکان در افغانستان آمده است که از هر چهار دختر، در یکی از آنان نشانه‌‌‌های افسردگی یا اضطراب دیده شده است.

سازمان نجات کودکان در افغانستان از افزایش فشار‌های روانی بر کودکان ابراز نگرانی می‌کند و می‌گوید که بیش از ۴ میلیون کودک و بزرگ سال در افغانستان به روان درمانی نیاز دارند.

در این گزارش گفته شده است که از هر چهار دختر، در یکی از آنان نشانه‌‌‌های افسردگی یا اضطراب دیده شده است و دوسوم کودکان گفته‌اند که هیجانات منفی، مانند نگرانی، غمگینی و عصبانیت دارند.

همچنان در گزارش این نهاد آمده است که کودکان بخش مهم جمعیت افغانستان هستند و فشار بدتر شدن بحران کنونی افغانستان را تحمل می‌کنند. در این گزاش گفته شده است که آنان به علت نداری، مکتب را رها می‌کنند و بسیاری از شب‌ها گرسنه می‌خوابند.

درهمین حال، شماری از آگاهان سیاسی و روان درمانان به این باور هستند که باید بی‌درنگ به این بحران در افغانستان پرداخته شود زیرا کودکان امروز سرمایه فردای کشور هستند.

این در حالی است که یونسف (صندوق پشتیانی از کودکان) گفته است که تا کنون یک میلیون و سیصد و هشت هزار کودک و بزرگ سال به خدمات مشاوره ای انفرادی و گروهی دسترسی داشته‌اند و از هر چهار نفر یکی از آنان از این خدمات بهره‌مند شده‌اند.

پبش از این نیز کمیته حفاظت از کودکان در بیانیه‌ای گفته بود که درصورت نرسیدن کمک‌های فوری بین‌المللی میلیون‌ها کودک در افغانستان، جانشان را از دست خواهند داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار