کودکان به عنوان آینده‌سازان فردا، سرمایه‌های اصلی جامعه هستند

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمدگفت:کودکان به عنوان سرمایه های ملی و آینده سازان هر جامعه ای هستند و آینده روشن هر ملتی در دست همین کودکان امروزی است .

 حسنعلی عزت خواه در آئین  نواخته شدن زنگ آغاز هفته ملی کودک در مدرسه ابتدایی هاجر یاسوج  با بیان اینکه احترام به کودکان و رعایت حقوق آنها مورد تاکید آموزه های دینی در نظام اسلامی است گفت: رشد و تکامل همه جانبه کودکان نیازمند افزایش مهارت و آگاهی به کودکان است و لازم است بستر را برای نشاط و شادابی کودکان بیش از پیش فراهم کنیم.

 وی مراقبت های فکری و مهارتی و تقویت دامنه تعلیم و تربیت کودکان را  گنجی برای آینده کشور  دانست و از مدیران مدارس و معلمان خواست در آموزش کودکان برای پرورش نسلی پویا و اثرگذار برای جامعه  کوشا باشند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آیین گفت: مطابق تعریف کنوانسیون حقوق کودک سازمان ملل متحد، کودک به هر فرد زیر ۱۸سال در جامعه اطلاق می‌شود.

به گفته عیسی حسنی: کودکان به واسطه شرایط سنی محدودیت‌های طبیعی و اجتماعی خود نیاز به حمایت قانون‌گذار، والدین و جامعه دارند از این رو توجه اصولی به گذر از دوران کودکی رسالت خطیری است که مسئولان برای رعایت حقوق آنها باید برنامه ریزی و سرمایه گذاری هدفمند داشته باشند.

او آشنایی با حقوق کودکان را نیازمند آموزش و تربیت صحیح در مدرسه و خانواده دانست و بر توجه بیشتر به حجاب در دوران کودکی تاکید کرد.

در این آیین سرود سلام فرمانده به شکل دست جمعی اجرا و بیانیه کنوانسیون دفاع از حقوق کودکان توسط یکی از دانش آموزان پیشتاز سازمان دانش آموزی قرائت گردید و در پایان زنگ هفته کودک نواخته شد.

همزمان با اولین روز هفته ملی کودک، با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان ، معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ،مدیرکل امور اجتماعی استانداری و مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد ،ویژه برنامه زنگ آغاز هفته ملی کودک با برنامه های متنوع در مدرسه ابتدایی  هاجر یاسوج نواخته شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.