اولین کلینیک‌های هدف مرجعیت علمی در چهارمحال و بختیاری راه اندازی شد

سرپرست مدیریت پلی کلینیک تخصصی و فوق تخصصی امام علی (ع) شهرکرد، از افتتاح اولین کلینیک‌های هدف مرجعیت علمی در استان چهارمحال و بختیاری خبر داد.

زهرا ایازی گفت: این کلینیک شامل درمانگاه ارزیابی جامع سلامت سالمندان، درمانگاه سلامت باروری و جنسی و درمانگاه مشاوره و مراقبت‌های یائسگی است.

وی تصریح کرد: این کلینیک با هدف ارتقای سلامت سالمندان و در راستای اجرای سیاست صیانت از جمعیت با حضور پزشکان متخصص گروه‌های پزشکی اجتماعی و سالمند شناسی و سلامت باروری راه اندازی شده و ضمن ارائه خدمات به مراجعین که به صورت حضوری به پلی کلینیک مراجعه می‌نمایند، به سالمندانی که پس‌از غربالگری از سوی کارشناسان بهداشتی شناسایی و به کلینیک ارجاع می‌شوند خدمات تخصصی ارائه می‌نماید.


بیشتر بخوانید


ایازی، روند ارائه خدمات در کلینیک‌های هدف مرجعیت علمی را طبق روال نوبت دهی پلی کلینیک عنوان کرد.

دکتر فرشته راستی مسئول درمانگاه سلامت باروری و جنسی کلینیک‌های هدف مرجعیت علمی پلی کلینیک تخصصی و فوق تخصصی امام علی (ع) شهرکرد هم گفت: این درمانگاه در زمینه فرزند آوری، اختلالات جنسی، باروری سالم، اختلالات جنسی از سنین نوجوانی تا سالمندی، اختلالات و مراقبت‌های یائسگی خدمات تخصصی و مشاوره‌ای ارائه می‌نماید.

سالمند شناس و عضو هیات علمی گروه پزشکی اجتماعی نیز با اشاره به هدف کلینیک برای ارتقای سلامت سالمندان با تاکید بر پیشگیری در سطح اولیه و ثانویه با استفاده از ابزار‌های غربالگری اظهار داشت: اهداف این کلینیک در دراز مدت با توسعه آن محقق می‌شود.

دکتر شهرزاد حبیبی افزود: در این کلینیک ارزیابی جامع سلامت سالمندان انجام می‌شود که در کنار ارزیابی پزشکی معمولی که برای سالمند انجام می‌شود بر ابعاد شناختی و اجتماعی سالمندان تاکید ویژه‌ای می‌شود.

به گفته وی، با شناختی که از فرد سالمند و محیط اجتماعی ایجاد می‌شود پلن مناسبی برای مراقبت از سالمند به وی ارائه می‌شود و اگر فرد نیازمند حمایت اجتماعی و مراقبت‌های اختصاصی باشد به مرجع مربوطه ارجاع می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار