بهره برداری از بیش از ۱۰۰ طرح صنایع دستی، گردشگری، عمرانی و کشاورزی

۱۲۶ طرح صنایع دستی، گردشگری، عمرانی و کشاورزی امروز با حضور استاندار در قاسم آباد چابکسر به بهره برداری رسید.

به مناسبت روز روستا و عشایر با حضور دکتر اسدالله عباسی، استاندار گیلان در قاسم آباد چابکسر، ۱۲۶ طرح صنایع دستی، گردشگری، عمرانی و کشاورزی روستا‌های استان و به صورت ارتباط تصویری با رئیس جمهور افتتاح و به بهره برداری رسید.

استاندار گیلان در این مراسم با بیان اینکه این طرح‌ها در روستا‌های گیلان با سرمایه گذاری ۱۶۲ میلیارد تومان به بهره برداری رسیده گفت: با بهره برداری از این طرح‌ها در مجموع برای ۲۹۹ نفر در روستا‌های استان بصورت مستقیم شغل ایجاد شد.

دکتر اسدالله عباسی همچنین در حاشیه بازدید از نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری که به مناسبت روز روستا و عشایر با حضور تولیدکنندگان و هنرمندان روستا‌های سراسر استان در قاسم آباد سفلی بخش چابکسر برپا شده با بیان اینکه باید به همه ظرفیت‌های روستائیان توجه شود افزود: روستائیان در تولید محصولات گوناگون و همچنین تامین امنیت غذایی کشور نقش موثری دارند و این موضوع بر کسی پوشیده نیست.

وی با اشاره به اینکه تولیدات دامی، کشاورزی و صنایع دستی برگرفته از ذوق و هنر روستائیان است، گفت: دستان هنرمند روستائیان کاملا محسوس و مشهود است به طوری که هر روستا دارای یک قابلیت بوده که باید این قابلیت‌ها شناسایی شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه قابلیت روستا‌ها پس از شناسایی و احیاء آن باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: این قابلیت‌ها در جا‌هایی بصورت موزه حفظ شده و بازارچه‌ها و نمایشگاه‌های دائمی نیز مورد نظر باشد تا این عزیزان محصولات شان را عرضه نمایند.

دکتر اسدالله عباسی همچنین با اشاره به اینکه از مجموع ۲ هزار روستا در استان در ۶۰۰ روستا موضوع تفکیک زباله از مبدا با جدیت در حال انجام است، گفت: این کار توسط مردم و گروه‌های مردم نهاد در حال انجام است که باید آن را ترویج کنیم.

وی با اشاره به اینکه به برکت انقلاب اسلامی روستا و روستایی دارای جایگاه و ارزش شده است، تصریح کرد: یکی از افتخارات من این است که یک روستایی هستم.

همچنین به مناسبت روز روستا و عشایر نمایشگاهی با ۲۶ غرفه شامل تولیدات صنایع دستی، محصولات غذایی و دیگر تولیدات روستایی استان به مدت ۳ روز در روستای قاسم آباد سفلی بخش چابکسر برپا شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.