۱۹ درصد مدارس کشور به بازسازی و بهسازی نیاز دارند

به گفته رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور۷۰ میلیارد تومان در سال تحصیلی جدید برای خرید تجهیزات آموزشی به مدارس کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت.

مهرالله رخشانی مهر امروز در آیین بهر برداری از چهار طرح آموزشی و خوابگاهی در شهر سی سخت استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: بر اساس آخرین آمارها، در مجموع ۱۹ درصد مدارس کشور نیازمند نوسازی و بازسازی هستند.

او گفت: رئیس جمهور در سفر به این استان بحث جمع آوری مدارس کانکسی بالای ۱۵ نفر دانش آموز را مطرح کرد و از این رو آغاز عملیات اجرایی این طرح از کهگیلویه و بویراحمد بود.

رخشانی با اشاره به اینکه نوسازی مدارس در ساماندهی به موقع بحران‌ها کارنامه درخشانی دارد گفت: در زلزله سی سخت ۳۳ مدرسه نیازمند تعمیرات اساسی بود که عملیات تعمیر آن‌ها با موفقیت انجام شد.

وی عنوان کرد: ۱۹ میلیارد تومان برای ساخت مدارس جدید برای مدارس کانکسی بالای ۱۰ دانش آموز به این استان اختصاص یافته است.

رخشانی ادامه داد: در سه سال اخیر سازمان نوسازی مدارس در زلزله کرمانشاه، زلزله سی سخت و سیل خوزستان و لرستان نقش خود را در تامین فضا‌های ایمن به خوبی ایفا کرده است.

 خوابگاه دانش آموزی ابن سینا شهر سی سخت با زیربنای یک هزار و ۳۶۰ متر و مساحت بیش از ۴ هزار متر مربع افتتاح و به بهره برداری رسید همچنین با حضور این مسئولان کشوری، دبیرستان ۶ کلاسه شهید بهشتی شهر سی سخت با زیربنای هزار هزار و ۸۰ متر و محوطه ۸۴۰ متر به بهره برداری رسید.

این مدارس هدیه اداره کل نوسازی مدارس آذربایجان شرقی به مردم زلزله زده سی سخت بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.