تشکیل ۷۶۱ پرونده تخلف صنفی در قزوین

رییس سازمان صمت قزوین از تشکیل ۷۶۱ پرونده تخلف صنفی با انجام بازرسی‌های هدفمند در استان خبر داد.

 عزیزالله افضلی گفت: بازرسان این سازمان در یک ماه گذشته ۹ هزار و ۲۷۴ فقره بازرسی ازتشکیل ۷۶۱ پرونده تخلف صنفی واحد‌های تولیدی، صنعتی، خدماتی، سردخانه ها، انبار‌ها و مراکز عمده و خرده فروش در سطح استان را به انجام رسانده اند.

وی افزود: در این پرونده‌ها هزار و ۲۴۷ فقره تخلف شامل ۴۱۶ مورد گران فروشی، ۱۲۲ مورد کم فروشی، ۶۵ فقره تقلب، ۳۰ مورد احتکار، ۱۲ فقره عرضه خارج از شبکه، ۳۳۷ مورد نصب نکردن قیمت و نرخ نامه، ۱۶۸ مورد صادر نکردن صورتحساب، ۵۵ فقره رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی، هفت مورد نداشتن پروانه کسب، ۳۲ فقره عرضه و فروش کالای قاچاق، ۲ مورد رعایت نکردن ضوابط قیمت گذاری و توزیع و یک مورد تبلیغ محصولات و کالا‌های خلاف واقع ثبت شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: بیشترین بازرسی‌های صورت گرفته به ترتیب مربوط به شهرستان‌های قزوین با هفت هزار و ۶۲۷ فقره و ۶۳۲ پرونده، تاکستان با ۶۱۸ فقره بازرسی و ۲۴ پرونده، البرز با ۴۴۳ فقره بازرسی و ۴۶ پرونده، آوج با ۳۳۰ بازرسی و پنج پرونده، آبیک با ۱۶۵ بازرسی و ۱۲ پرونده و بویین زهرا با ۹۱ فقره بازرسی و ۴۲ پرونده بوده است.

افضلی با بیان اینکه ستاد خبری این سازمان به صورت شبانه روزی فعال است، افزود: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی، شکایت‌های خود را از طریق سامانه ۱۲۴ ستاد خبری این سازمان برای رسیدگی اعلام کنند.

استان قزوین دارای چهار هزار واحد تولیدی و حدود ۴۰ هزار واحد صنفی و خدماتی می‌باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار