برگزاری «جشنواره دا»؛ بزرگداشتی برای ارج نهادن به مقام مادر

رئیس ورزش و جوانان ملایر گفت: به منظور توسعه ورزش در روستاها، «جشنواره دا» در روستای مانیزان از توابع بخش مرکزی شهرستان ملایر برگزار شد.

حمیدرضا سپهری نیا گفت:امسال «جشنواره دا» در جهت توسعه ورزش بانوان در روستا‌ها و معرفی روستا‌های هدف در روستای مانیزان از توابع بخش مرکزی ملایر برگزار شد.

او گفت:معرفی و توسعه ورزش بانوان در روستاها، برگزاری جشنواره غذای سنتی و رقابت‌های آشپزی، صنایع‌دستی نظیر گلیم بافی، حوله بافی و قالی‌بافی، بازی‌های بومی و محلی و مسابقات ورزشی از ویژگی‌های بارز «جشنواره دا» است.

برای ارج نهادن به مقام مادر و معرفی هرچه بیشتر روستای هدف گردشگری مانیزان که در بخش مرکزی ملایر واقع شده است جشنواره دا با همکاری فرمانداری، هیئت روستایی و بازی‌های بومی محلی، اداره ورزش و جوانان، اداره میراث فرهنگی و شهرداری در روستای مذکور برگزار شد.

سپهری نیا می‌گوید:این جشنواره از هشت طرح ملی زنان در کشور به شمار می‌رود که در دوران پسا کرونا در روستا‌های کشور در حال برگزاری است.

او گفت: زنان روستایی در این جشنواره با هنر‌های خود نظیر گلیم بافی، غذا‌های سنتی و قالی بافی و هنر‌های دستی شرکت کردند که چشم هر بازدید کننده‌ای را به خود مجذوب می‌کرد و در معرفی روستای مانیزان به عنوان روستای هدف نقش بسزایی را ایفا کردند.

به گفته سپهری؛ این جشنواره با استقبال خوب مهمانان، گردشگران و بازدیدکنندگان مواجه شد.

او گفت: «جشنواره دا» به منظور افزایش مشارکت زنان روستایی در فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی، توسعه و تقویت ارزش‌های ایرانی و اسلامی منطبق با آیین و رسوم سنتی و ملی و با رویکرد کاهش آسیب‌های اجتماعی اجرا می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.