نماینده ولی فقیه:

وقف نهادینه سازی اقتصاد دینی و اقتصاد اجتماعی است

همایش یاوران وقف به منظور تقدیر از فعالان حوزه وقف و بقاع متبرکه امروز، با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در مشهد در تالار نور برگزار شد.

علم الهدی نماینده ولی فقیه در  خراسان رضوی با بیان اینکه انفاق، معاد باوری و تقوا سه ویژگی مهم یک فرد مومن است گفت: این سه ویژگی لازمه یکدیگرند بطوریکه کسیکه تقوا پیشه گرفت و معادباوری دارد اهل انفاق است.

او افزود: پیامبر اکرم (ص) صدر جریان فرهنگی اسلام از روز اولی که مبعوث به رسالت شدند بنای تربیت انسان را داشتند این دین و اسلام هم نسبت به مبانی و اعتقادی و هم عملیاتی هزینه‌هایی دارد که باید تامین شود تا بوسیله آن اسلام توسعه یابد.

نماینده ولی فقیه خراسان رضو‌ی ادامه داد: مسئله خمس به حسب روایات، ثابت کننده این حقیقت است که خمس مخصوص خدا، رسول و ذوالقربی است. تولیت اسلام از نظر نگهداری و توسعه بر عهده معصوم است و هزینه‌هایی دارد که خرج آن در خمس قرار داده شده است.

علم الهدی بیان کرد: امکانات اقتصادی در نوسان است مواقعی که مردم از نظر شرایط اقتصادی خمس ندارند هزینه اسلام و شرع مقدس از طریق وقف و خیریه تامین می‌شود.

او تصریح کرد: وقف جریان عادی نیست و خطر نوسان اقتصادی از طریق وقف مدیریت می‌شود تا هیچ زمان اقشار ضعیف تحت فشار نباشند و هزینه اسلام تعطیل نشود.

نماینده ولی فقیه خراسان رضو‌ی تاکید کرد: وقف در تداوم اسلام تاثیرگذار است در راس تمام مسائل در حوزه انفاق است جریان نهادینه‌ای را در توسعه اسلام و تامین کفالت قشر‌های آسیب پذیر نهادینه کرده است که باید مردمی که در جریان خیرات هستند به سمت وقف سوق داده شود.

علم الهدی اظهار کرد: وقف تضمین هزینه اسلام است نهادینه سازی اقتصاد دینی و اقتصاد اجتماعی است. وقف در حفظ دین و کفالت فقرا نقش اساسی دارد برنامه اقتصادی حساب شده انجام شود که مردم به خیرات مقطعی نه به خیرات نهادینه شوند متاسفانه در رسانه تبلیغ وقف نداریم.

او افزود: جریان نهادینه دائم و ثابت در وقف است در عرصه تبلیغات باید روی وقف بیشتر کار کرد تا بسیاری از مشکلات درمان شود لذا اگر وقف ضمانت اجرایی قوی داشته باشد مشکلات حل می‌شود..

رشد ۷۰ درصدی عواید وقف در  امسال

احمدزاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گفت: در یکسال گذشته فعالیت‌های بسیاری از جمله سرمایه گذاری بیش از ۴۶ هزار متر مکعب در پروژه‌های عمرانی و اقتصادی، ۶ هزار سرمایه گذاری پروژه‌های تولیدی، ۲۸ هزار هکتار تثبیت مالکیت و ۴۱ هزار ثبت اجاره برای مستاجران موقوفات با همت و تلاش یاوران وقف در حوزه‌های مختلف انجام شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.