علامتی:

کودکان ارزشمندترین سرمایه هر کشور هستند

مدیر کانون پرورش فکری گفت: کودکان ارزشمندترین سرمایه ملی هر جامعه‌ای هستند و آینده‌ کشور را می سازند و کانون پرورش فکری خانه آن‌هاست.

نشست خبری هفته ملی و جهانی کودک با حضور علامتی مدیر کانون پرورش فکری، سلیمانی دبیر این مجموعه، معاون فرهنگی، معاون تولید، معاون کانون زبان و اصحاب رسانه برگزار شد.

دکتر علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان در نشست رسانه‌ای هفته ملی و روز جهانی کودک گفت: کودکان ارزشمندترین سرمایه ملی هر جامعه‌ای محسوب می‌شوند و ما امانت داران این هدیه‌های الهی هستیم. کودکان این سرزمین آینده‌سازان کشورمان هستند و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خانه آن‌ها محسوب می‌شود.

وی ادامه‌داد؛ کانون پرورش فکری با مربی‌های دلسوز خود در حوزه‌های فرهنگی هنری و ادبی همیشه سعی کرده است، محل پرورش، فکر و استعداد کودکان و نوجوانان برای سرزمینمان باشند.

علامتی گفت: هفته ملی کودک در حقیقت یک بهانه‌ای است تا مسئولان، خانواده و جامعه را به حوزه کودک معطوف کند و تلنگری برای مردم باشد تا به حوزه کودک اهمیت بیشتری دهند و توجه بیشتری داشته باشند.

او افزود: همه ما در قبال کودکانمان مسئول هستیم و مسئولیت‌هایی داریم. از این رو معطوف نمودن مسئولان، جامعه و خانواده نسبت به مسائل و نیاز‌های کودک و خانواده جزء اهداف اصلی هفته ملی کودک است در واقع هفته ملی کودک آغازگر ملی است. از این رو شعاری که برای امسال با کمک تمام دغدغه‌مندان کودک طراحی شده است، حال خوش کودکی، رنگ خوش کودکی است که ان‌شاءالله از ۱۶ مهر ماه تا ۲۲ مهرماه امسال در سراسر کشور با برنامه‌های برنامه ریزی شده برگزار خواهد شد.

او ادامه داد: برای این ایام برنامه‌های‌متفاوتی طراحی شده است. در این هفته مخاطبین شماره یک ما کودکان هستند، اما در کنار این‌ها اولیای کودکان و مربیان در کنار کودکان ما این برنامه‌ها بهره‌مند خواهند شد. برنامه‌های ما با گستره ملی در سراسر کشور در ۳۱ استان و در شهرستان‌ها، روستا‌ها و حوزه‌های عشایری اجرا خواهند شد. سازمان تعلیم و تربیت کودک تا حوزه هنری بهزیستی محیط زیست و خود آموزش و پروش در حوزه معاونت اموزش ابتدایی مراکز کودکستانی و همه حوزه‌ها در راستای هفته ملی کودک برنامه ریزی‌های لازم را انجام داده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار