الکاظمی: شکست مذاکرات احیای برجام بر کل منطقه تاثیر می‌گذارد

نخست وزیر عراق ضمن حمایت از احیای توافق هسته‌ای ایران اعلام کرد کشور‌های منطقه برای اجرای پروژه‌های بزرگ خود به همکاری با هم احتیاج دارند.

مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در گفتگو با نشریه فرانسوی «فیگارو» به بحران سیاسی عراق و توافق هسته‌ای ایران و مذاکرات تهران و ریاض پرداخت.

وی با تاکید بر اینکه دو طرف ایران و عربستان آماده ورود به مرحله تازه‌ای از مذاکرات هستند گفت: بغداد در حال فراهم کردن دور جدیدی از مذاکرات تهران و ریاض است. دوره‌های گذشته موجب ایجاد اعتماد بین دوطرف شده است و ما امیدوارم در آینده نزدیک توافق حاصل شود.

الکاظمی ضمن اشاره به تبعات منفی عدم احیای توافق هسته‌ای ایران (برجام) اعلام کرد شکست مذاکرات احیای برجام کل منطقه را تحت تاثیر قرار می‌دهد چرا که کشور‌های منطقه برای اجرای پروژه‌های بزرگ خود به همکاری با هم احتیاج دارند و منطقه نیازمند پذیرش منطق سیاسی تازه‌ای است.

الکاظمی، ایران را کشور مهمی برای منطقه دانست و اعلام کرد عراق می‌خواهد که روابطی دوستانه و مستحکم با ایران بر اساس اصول حسن هم‌جواری و منافع مشترک و عدم دخالت در امور داخلی داشته باشد.

نخست وزیر عراق ضمن تاکید بر اینکه همه نیرو‌های سیاسی عراق بر اجرای مجدد انتخابات اتفاق نظر دارند گفت که انتخابات اخیر انتخاباتی سالم بود که نهاد‌های بین‌المللی آن را تأیید کردند، اما ناتوانی نیرو‌های سیاسی مانع از آن شد که این انتخابات به تشکیل دولت بینجامد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۵:۲۶ ۱۲ مهر ۱۴۰۱
اروپا جنایتکار به همراه آمریکا جنایتکار مشکلات زیاده در کشور به وجود آورده است.
تمام دولت های آمریکایی و هم اروپایی از رژِیم کودک کش سعودی حمایت کرده اند.
همه گروه های تروریستی آموزش دیده عربستان هستند
گروه های تروریستی منطقه آموزش دیده مدارس تحت حمایت مالی عربستان سعودی هستند.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۳:۳۷ ۱۲ مهر ۱۴۰۱
اگر سلاح هسته ای بد است، آمریکا جنایتکار هم آن را باید کنار بگذارد.
اگر سلاح هسته ای بد است، اروپا جنایتکار هم آن را باید کنار بگذارد.
اگر سلاح هسته ای بد است، اسرائیل جنایتکار هم آن را باید کنار بگذارد.
اگر واقعا سلاح هسته ای بد است، شما نیز آن را باید کنار گذارید.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۲:۱۹ ۱۲ مهر ۱۴۰۱
و این در حالی است که از سال 2011 تاکنون برای همه مردم منطقه خاورمیانه و مردم دنیا ثابت شده است که رژیم سعودی همراه با چند کشور دیگر و به سرکردگی آمریکا و در سال سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی از تروریست ها در سوریه، لبنان، عراق، منطقه خاورمیانه و جهان حمایت می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
آخرین اخبار