کشف ۶ شی‌ء تاریخی از هزاره اول قبل از میلاد در طارم

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی زنجان از کشف یک‌مهره سفالی و ۵ قطعه زیورآلات سنتی و تاریخی با قدمت هزاره اول قبل از میلاد در طارم خبر داد.

سرهنگ حسینعلی فضلی فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی زنجان گفت: یک‌مهره سفالی و ۵ قطعه زیورآلات سنتی و تاریخی با قدمت هزاره اول قبل از میلاد در حین پایش نیرو‌های یگان حفاظت در شهرستان طارم کشف شد.

او افزود:نیرو‌های یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان با همکاری سازمان‌های مردم‌نهاد، میراث‌بانان افتخاری و همچنین دستگاه‌های امنیتی و انتظامی به‌صورت شبانه‌روزی از بنا‌های تاریخی و محوطه‌های باستانی این استان مراقبت و محافظت می‌کنند.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی زنجان ادامه داد: با توجه به اعلام نظر کارشناسان میراث‌فرهنگی استان، اشیا مکشوفه دارای ارزش تاریخی و قدمت اشیا هزاره اول پیش از میلاد تخمین زده‌ شده است.

سرهنگ فضلی گفت: شهرستان طارم به دلیل قدمت تاریخی دارای محوطه‌ها، تپه‌ها و بنا‌های فراوان از دوران مختلف پیش‌ازتاریخ تا دوران تاریخی و همچنین اسلامی است، این آثار در ارتفاعات و دشت‌های باستانی قرار دارد.

او ادامه داد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را در اسرع وقت با شماره تماس ۰۹۶۶۲ (پل ارتباطی مردم با وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و یگان حفاظت) گزارش و در پیشگیری از جرائم و تأمین امنیت جامعه سهیم باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.