هزینه‌های وسایل کمک توان بخشی ناشنوایان سرسام آور است

آیین گرامیداشت روز جهانی ناشنوایان ویژه دانش آموزان با آسیب شنوایی با حضور مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری و هیئت همراه برگزار شد.

عباس داوطلب رئیس آموزش و پرورش استثنایی چهارمحال و بختیاری در جشن گرامیداشت روز جهانی ناشنوایان گفت: با تلاش همکاران پرتلاش حوزه استثنایی پس از چندین سال وقفه، امسال مراسم با شکوهی ویژه دانش آموزان با آسیب شنوایی برگزار شد که امیدواریم در شان این دانش آموزان باشد.

وی با اشاره به دانش آموزان با نیاز‌های ویژه گفت: دانش آموزان ناشنوا به باور دیگران، در دنیای سکوت و بی همهمه به سر می‌برند، اما در واقع مشکلاتی دارند که صدایشان پرطنین است.


بیشتر بخوانید


داوطلب در ادامه به بیان مسائل و مشکلات این گروه از دانش آموزان در زمینه‌های آموزشی، توانبخشی و ایاب و ذهاب اشاره کرد و افزود: مسائلی از جمله هزینه‌های سر سام آور وسایل کمک توان بخشی مثل سمعک و قالب سمعک و باتری، هزینه‌های گزاف کاشت حلزون که برای هر عمل بالغ بر ۶۰۰ میلیون ریال باید توسط خانواده‌ها پرداخت شود، هزینه ایاب و ذهاب دانش آموزان جهت تحصیل در مدارس، مشکلات اشتغال و موانع پیش روی ازدواج این گروه از دانش آموزان و کمبود رابط زبان اشاره در مدارس استثنایی گوشه‌ای از چالش‌های حوزه استثنایی می‌باشد.

وی در پایان صحبت‌های خود با بیان اینکه، توجه ویژه مسئولین به دانش آموزان با نیاز‌های ویژه، امری ضروری ا‌ست خاطرنشان کرد: امید است با همت و تلاش مسئولین و نهاد‌های مختلف از جمله بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره) و کمک کارفرمایان و کارآفرینان عزیز، شاهد حل و فصل بخشی از مشکلات ناشنوایان باشیم.

در ادامه این برنامه از دانش آموزان ناشنوای برتر در مسابقات و برنامه‌های فرهنگی، هنری و ورزشی استانی و آموزشگاهی توسط مدیرکل آموزش و پرورش تجلیل به عمل آمد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار