افزایش ۱۰۵ درصدی ترانزیت خارجی کالا در بندر امیرآباد

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد از افزایش ۱۰۵ درصدی ترانزیت خارجی کالا در این بندر خبر داد.

محمدعلی اصل سعیدی پور مدیرکل بندر امیرآباد در ادامه به ظرفیت بالای ترانزیت از کشور‌های حوزه سی آی اس به کشور‌های اروپایی، شرق آسیا و حاشیه جنوبی خلیج فارس به واسطه قرار گیری بندرامیرآباد در کریدور شمال – جنوب اشاره کرد و گفت: ترانزیت خارجی کالا از ابتدای امسال تاکنون در این بندر از افزایش ۱۰۵ درصدی برخوردار بوده است.

او میزان تخلیه و بارگیری کالا را یک میلیون و ۶۳۶ هزار تن عنوان کرد و گفت: با توجه به احیای کریدور‌های بین المللی شمال - جنوب، جایگزینی مسیر‌های مناسب ترانزیتی برای کشور‌های مشترک المنافع حوزه خرز، برخورداری از ظرفیت‌های راهبردی زیرساختی، روساختی و حمل و نقل ترکیبی کالای بندرامیرآباد، انتظار می‌رود این میزان تا پایان سال رشد قابل توجهی داشته باشد.

سعیدی پور همچنین ایمنی، صرفه اقتصادی‏، تسریع در جابجایی کالا و وجود زیرساخت‌های شبکه داخلی راه آهن بندر امیرآباد را از عوامل مهم رغبت صاحبان کالا جهت استفاده از شقوق حمل و نقل ریلی کالا در ماه‌های اخیر برشمرد به طوری که با ثبت ۴۵ هزار و ۳۰۷ تن جابجایی کالا در این مدت، افزایش ۳ درصدی در این زمینه رقم خورده است.

او صادرات کالا را مؤلفه‌ای مهم در توسعه و جهانی شدن تجارت کشور دانست و افزود: میزان صادرات کالا از بندر امیرآباد به کشور‌های حوزه سی آی اس بیش از ۴۸۰ هزار تن بوده، که در همسنجی با مدت مشابه سال گذشته ۲۴ درصد رشد داشته است.

سعیدی پور میزان صادرات کالا به کشور‌های حوزه سی آی اس در امسال را با افزایش ۲۴ درصدی، ۴۸۰ هزار و ۶۸۴ تن اعلام و ابراز امیدواری کرد با توجه به برگزاری جلسه با صادرکنندگان جهت احصاء چالش‌های صادرات مرکبات و محصولات کشاورزی در بندرامیرآباد و همچنین افزایش تولید این نوع محصولات در پاییز و زمستان، شاهد رشد بیش از پیش صادرات در این بندر باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.