روکش آسفالت ۱۴ کیلومتر از راه روستایی شهرستان کوثر

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان کوثر گفت: ۱۴کیلومتر از راه روستایی شویر و الو توسط راهداران این شهرستان تسطیح و روکش آسفالت شده است.

یوسف فریادی با بیان اینکه هموارسازی راه‌های روستایی جهت تسهیل در رفت و آمد آن‌ها از وظایف مهم راهداری است گفت: در ۶ ماهه گذشته در جاده روستایی ام ابا نیز بطول ۶۰۰ متر عملیات تسطیح، پخش مصالح و تراشه آسفالت انجام شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان کوثر در بازدید از عملیات روکش آسفالت محور شویر از تیغ زنی، تسطیح و رگلاژ ۱۵۰ کیلومتر از راه‌های شنی و خاکی شهرستان کوثر در ۶ ماهه گذشته خبر داد و گفت: در مدت یاد شده ۷۳۰ کیلومتر از حریم راه‌های این شهرستان تسطیح، پاکسازی و آزاد سازی شده است.

فریادی در جهت ارتقای ایمنی راهها، لکه گیری محور‌های مواصلاتی این شهرستان را با استفاده از ۴۵۰ تن آسفالت سرد و گرم یادآور شد و گفت: در ۶ ماهه گذشته راهداران ۱۰۰ هزار متر مکعب عملیات ریزش برداری و سبک سازی ترانشه در محور گیوی – خلخال انجام داده اند.

او حفاظت و صیانت از حریم راه‌ها را بعنوان سرمایه ملی خط قرمز راهداری دانست و گفت: با حضور ۵۸۵ مورد گشت راهداری در محور‌ها در جهت جلوگیری از تجاوز به حریم راه و ساخت و ساز‌های غیر مجاز به ۲۰ نفر از متخلفان و متجاوزان اخطار کتبی ابلاغ شده و با اخذ دستور قضایی نسبت به رفع آثار تجاوز اقدام شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان کوثر ادامه داد: در مدت یاد شده۲۰ عدد از تابلو‌های غیرمجاز و فرسوده نیز از سطح جاده‌های این شهرستان جمع آوری شده است.

فریادی شستشوی ۷ هزار عدد از علائم راهداری در راه‌های مواصلاتی، تعمیر، بازسازی و نصب ۵۶۴ شاخه گاردریل در محور‌های مواصلاتی، پاکسازی سطح جاده از آثار تصادف و مواد زائد و لاشه حیوانات ۸۱ مورد، تنقیه، لایروبی و تنظیم بستر پل‌ها و آبرو‌ها به تعداد ۲۲دهانه به حجم ۲۹۵متر مکعب، پاکسازی ۱۲۰ متر مکعب از شانه و حریم محور‌های مواصلاتی از زباله‌های ریخته شده، و تعمیر و نگهداری و توسعه ۳۱ عدد از چراغ‌های چشمک زن و چراغ‌های پلیسی را از دیگر اقدامات مهم راهداران در ۶ ماهه گذشته برشمرد.

او با اشاره به اینکه سیستم روشنایی ۱۲ دستگاه از تونل‌ها در ۶ نقطه به طور مستمر توسط راهداران نگهداری شده است بیان کرد: راهداران در محور اردبیل-سرچم (داخل تونل‌های دوازده گانه) به تعداد ۵۴۵/۱ عدد بازتاب چشم گربه‌ای نصب کرده اند.

فریادی با بیان اینکه راهداری شهرستان کوثر مسئولیت نگهداری از ۵۲۰ کیلومتر راه ارتباطی را در حوزه استحفاظی خود بر عهده دارد گفت: از این مقدار ۱۹۰کیلومتر راه اصلی و فرعی، ۲۱۵کیلومتر راه آسفالته روستایی و ۱۱۵کیلومترنیز راه شوسه و خاکی است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.