افزایش ۲۴۲ درصدی خرید تضمینی گندم در خراسان رضوی

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی گفت: با پایان خرید تضمینی گندم در استان، میزان خرید این محصول، ۲۴۲ درصد افزایش یافت.

وحیدرضا فریدونی مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی گفت: از اواخر اردیبهشت و آغاز خرید تضمینی گندم در استان تاکنون ۳۵۴ هزار و ۲۸۴ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خراسان رضوی خریداری شده است که این میزان رشد قابل توجهی نسبت به سال گذشته دارد.

او افزود:سطح زیر کشت گندم در سال زراعی جاری ۲۰۴ هزار و ۵۰۰ هکتار بود که پیش بینی خرید ۲۷۴ هزار و ۵۰۳ تن را داشتیم، اما این میزان، افزایش قابل توجهی پیدا کرد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی ادامه داد: افزایش تولید و خرید تضمینی گندم تحت تأثیر بارندگی خوب و افزایش تولید محقق شد و مجموع خرید انجام شده از ۱۷ هزار و ۸۸۱ کشاورز و در قالب ۶۰۵ هزار محموله صورت گرفته است.

فریدونی بیان کرد: این میزان خرید تضمینی گندم به ارزش۴۰ هزار و ۹۲۱ میلیارد ریال خریداری شد که ۱۰۰ درصد وجه آن به کشاورزان پرداخت شده است.

او تصریح کرد: با بیان این که سال گذشته ۱۰۱ هزار تن خرید تضمینی گندم در استان انجام شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی تاکید کرد: بیشترین میزان خرید گندم در تربت جام با ۴۳ هزار و ۱۴۱ تن ثبت شده است ۱۴۲ هزار هکتار از کشتزار‌های خراسان رضوی امسال به کشت دیم و ۱۲۶ هزار هکتار نیز به کشت آبی گندم اختصاص یافته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار