ضرغامی:

وزارت گردشگری فقیرترین وزارتخانه است

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: ما فقیرترین اما در عین حال قوی‌ترین وزارتخانه هستیم که نقش هماهنگی و رگلاتوری امور را داریم. 

مراسم اختتامیه هفته گردشگری عصر امروز -دوشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۱با حضور سیدعزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگریو صنایع دستی، جان‌دوست آسانوف معاون دبیرکل سازمان اکو، نمایندگانی از سفارتخانه‌های کشورهای مختلف از جمله مالزی،آذربایجان، افغانستان، ژاپن، معاون گردشگری کشور، رئیس فراکسیون گردشگری و میراث‌فرهنگی، معاون گردشگری کشور و جمعی ازمدیران ستادی و فعالان بخش خصوصی در محل سالن همایش‌های موزه ملی ایران برگزار شد

ضرغامی گفت: خوشبختانه مجلس همکاری و حمایت خوبی از صنعت گردشگری دارد و من از مجلس راضی هستم. همین چند وقت پیشنمایندگان طرح مرتبط با برق هتل‌ها را پیگیری کردند، شخص آقای قالیباف نیز این موضوع را پیگیری کرد و خوشبختانه اتفاقات خوبیدر این‌باره افتاده است.درباره گاز نیز همکاری‌های خوبی بین این وزارتخانه و مجلس انجام شد و من صمیمانه تشکر می‌کنم.

او ادامه داد: سال اول را به خوبی پشت سر گذاشتیم من از همه فعالان بخش دولتی و خصوصی تشکر می‌کنم. کارها و اقدامات خوبیانجام شد و بخش‌هایی از این صنعت تکان خورد. اکنون شاهد این هستیم در مناسبت‌های مختلف اماکن اقامتی ما کاملا پر می‌شود.

ضرغامی با بیان اینکه این رونق و توسعه باید در همه بخش‌ها اتفاق بیافتد و باید شاهد همکاری در تمام بخش‌های گردشگری باشیم،گفت: اگر شعار ما این است که این صنعت فرابخشی است همه دستگاه‌ها باید کمک کنند هم‌پا برویم جلو در غیر این صورت کار جلونمی‌رود. ما فقیرترین اما در عین حال قوی‌ترین وزارتخانه هستیم که نقش هماهنگی و رگلاتوری داریم

وزیر میراث فرهنگی اظهار کرد: در هفته گردشگری با سه وزارتخانه تفاهم‌نامه امضا کردیم که نشان از اهمیت این وزارتخانه دارد و وقتییک‌کار جدید قرار است شکل گیرد، همه باید زیر پروبال او را بگیرند و کمک می‌خواهد. زمانی که در رسانه ملی بودم و شبکه‌هایتخصصی را راه‌اندازی کردم یک شبکه قدیمی را به‌عنوان هم یار انتخاب می‌کردم که شبکه جدید را کمک کند.

او گفت: گردشگری ما بیمار است اما این بیمار می‌تواند با داروهای گران‌قیمت و کمک احیا شود، اگر این بیمار احیا و از روی تخت بلندشود، می‌تواند بقیه بخش‌‌ها را نیز راه بیندازد. ما الان بحث‌مان بودجه نیست ما قوانین متناسب با خودمان را  می‌خواهیم. امروزرئیس‌جمهوری قول خوبی به ما دادند. ما از آیت‌الله رئیسی همه این‌هارا خواستیم و حتی به کارخانه‌ها، معادن و سدها نیز به‌عنوان جاذبهگردشگری اشاره شد.

او تاکید کرد: من درخواستم این است که آژانس‌ها تورهای تخصصی را برگزار کنند. این در حالی است که ۲۰درصد وقت دانش‌آموزانباید در بیرون از مدرسه به امر آموزش اختصاص یابد، بخشی از این ۲۰ درصد می‌تواند به حوزه گردشگری اختصاص یابد.

ضرغامی افزود: همه باید در کنار هم باشیم دست به دست هم دهیم و زنجیروار کارها را دنبال کنیم. حمایت از بخش خصوصی دردستور کار ما است و هر زمانی که یک سرمایه‌گذار و یا فردی از بخش‌خصوصی به ما مراجعه کرد باید کار او را با جدیت پیگیری کنیم. به گونه‌ای این حمایت باید انجام شود که دستگاه‌های نظارتی شک کنند که شاید این مدیر دولتی سهمی در پروژه دارد.

برچسب ها: ضرغامی ، اینترنت ، مردم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار