ثبت ۲۵ هزار میلیارد ریال درخواست سرمایه‌گذاری در کرمانشاه

مدیر مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان کرمانشاه از ثبت ۲۵ هزار میلیارد ریال درخواست سرمایه‌گذاری در استان در نیمه اول امسال خبر داد.

فرید خلیلی مدیر مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان کرمانشاه با بیان اینکه در شش ماهه امسال ۱۰۳۶ درخواست سرمایه‌گذاری در استان کرمانشاه در سامانه پنجره واحد خدمات سرمایه‌گذاری به ثبت رسیده، گفت : بیشترین تعداد درخواست با ۵۷۳ مورد مربوط به بخش کشاورزی بوده و پس از آن ۳۷۵ درخواست در حوزه صنعت، معدن و تجارت و ۸۸ درخواست در حوزه خدمات داشته‌ایم.

وی ادامه داد: میزان سرمایه‌گذاری این درخواست‌ها نزدیک به ۲۵ هزار میلیارد ریال بوده و اشتغالزایی برآورد شده برای آن‌ها ۹۳۱۵ نفر بوده است.

مدیر مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان کرمانشاه با بیان اینکه برای حدود ۴۳ درصد از این درخواست‌ها مجوز صادر شده، افزود: در این مدت ۴۴۶ مجوز صادر شده که رقم سرمایه‌گذاری آن‌ها بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی آن‌ها نیز نزدیک به چهار هزار نفر بوده است.

به گفته خلیلی بیشترین میزان صدور مجوز مربوط به بخش صنعت با ۸۲ درصد، سپس بخش کشاورزی با ۳۳ درصد و در نهایت بخش کشاورزی با ۱۹ درصد درخواست‌ها بوده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته نیز در مجموع بیش از سه هزار درخواست سرمایه‌گذاری در سامانه پنجره واحد خدمات سرمایه‌گذاری کرمانشاه ثبت شده که سرمایه‌گذاری آن‌ها نزدیک به ۱۶ هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی آن بیش از ۲۹ هزار نفر بوده، تاکید کرد: در نیمه اول سال گذشته حدود ۱۴۰۰ درخواست سرمایه‌گذاری داشتیم که تعداد درخواست‌های امسال نسبت به سال گذشته تا حدودی کمتر شده است.

مدیرمرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان کرمانشاه دلیل این امر را راه‌اندازی سامانه ملی کسب مجوز‌ها عنوان کرد که تعدادی از درخواست مجوز‌ها به سمت این سامانه رفته و عنوان کرد: اگرچه اکنون این دو سامانه همدیگر را پوشش می‌دهند، اما به تدریج سامانه پنجره واحد سرمایه‌گذاری استان‌ها نیز در قالب همان سامانه ملی تجمیع خواهد شد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.