اخطار سازمان آتش‌نشانی قم به مراکز تجاری

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی قم گفت:نسبت به ایمنی پایین ساختمان‌های مراکز تجاری با بیش از ۵۰ سال قدمت اخطار لازم داده شده است.

 به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، عباس جعفری، ایمنی ساختمان‌های تجاری را مورد توجه قرار داد و گفت: یکی از دغدغه‌های سازمان، ایمنی مراکز تجاری در هسته مرکزی شهر بوده و بسیاری از ساختمان‌ها بیش از ۵۰ سال قدمت داشته و ایمنی پایینی دارند.

او از ابلاغ دستورالعمل‌های ایمنی به تمام ساختمان‌های تجاری خبر داد و بیان کرد: به تمام مراکز تجاری اخطار‌های لازم داده‌شده و تعدادی از ساختمان‌های تجاری ایمن‌سازی شده است و از هیئت مدیره پاساژ‌ها و این مراکز درخواست همکاری با سازمان آتش‌نشانی را داریم.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم تصریح کرد: یکی از برنامه‌های سازمان در چند سال اخیر آموزش مردم و نیرو‌های داوطلب برای افزایش ایمنی در سطح شهر است که در دو سطح مقدماتی و پیشرفته در حال اجرا است.

جعفری به شارژ و نگهداری تجهیزات آتش‌نشانی در منازل نیز اشاره کرد و گفت:  به دستورالعمل کپسول‌های آتش‌نشانی و طریقه نگهداری آن باید توجه شود و در صورت نیاز به‌صورت دوره‌ای شارژ شده و آماده باشد.

او ساخت ساختمان‌های ایمن در ۱۰ سال گذشته را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: در ۱۰ سال گذشته و با نظارت و پیگیری، ساختمان‌ها ایمن ساخته می‌شود، اما متأسفانه در نگهداری تجهیزات آتش‌نشانی ساختمان‌ها دقت لازم انجام‌نشده و باید مدیران ساختمان نسبت به این موضوع نیز حساس باشند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم در پایان با تأکید بر توجه شهروندان به مسائل ایمنی گفت: بسیاری از حوادث بزرگ از یک حادثه کوچک و قابل‌کنترل به وجود می‌آید که با یک آموزش و به‌روز نگه‌داشتن تجهیزات ایمنی ساختمان می‌توانیم از آن پیشگیری کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار