پوتین: لوهانسک، دونتسک، خرسون و زاپروژیا جزء خاک روسیه شدند

پس از برگزاری همه پرسی در مناطق شرقی اوکراین، رئیس جمهور روسیه از الحاق این مناطق به خاک کشورش خبر داد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در سخنانی گفت: بزودی توافقی را برای الحاق دونتسک، لوهانسک، زاپروژیا و خرسون به فدراسیون روسیه به امضا می‌رسانیم.

طبق گزارش الجزیره، پوتین گفت: لوهانسک، دونتسک، زاپروژیا و خرسون [اکنون]به خاک روسیه تبدیل شده اند.

رئیس جمهور روسیه همچنین گفت: الحاق این مناطق جدید به فدراسیون روسیه نشانگر اراده ملی میلیون‌ها نفر است. انتخاب میلیون‌ها نفر از ساکنان این مناطق، پس از فاجعه تجزیه اتحاد جماهیر شوروی محقق شده است. پس از سال‌ها محاصره و اجبار، اکنون ساکنان دونتسک و لوهانسک تا ابد به شهروندان روسیه تبدیل شده اند.

ولادیمیر پوتین همچنین گفت: هر کاری را برای دفاع از سرزمین هایمان انجام می‌دهیم و رژیم کی‌یف بایستی به اراده ملی احترام بگذارد. غرب نقاب خود را برداشت و می‌خواست ما را مجبور به پذیرش تصمیمات استبدادی و تضعیف کند تا به سال‌های جنگ سرد بازگرداند. اروپایی‌ها به دنبال حفظ استعمار با ابزار‌های جدید بودند و برای رسیدن به منافع خود، سلطه خودشان را بر دیگران تحمیل کنند.

رئیس جمهور روسیه در ادامه افزود: غرب می‌خواهد کشور‌ها و نهاد‌ها از حاکمیت خود صرف نظر کنند و حتی حاضر است از تروریسم برای منافع خود استفاده کند. غرب تعهدات خود را زیر پا گذاشته و ضمن ادعای دفاع از قوانین، از فریب استفاده می‌کند. روسیه کشور بزرگی است و ما نمی‌پذیریم که بر اساس قوانین جعلی بین المللی زندگی کنیم.


بیشتر بخوانید: 


ولادیمیر پوتین همچنین با اشاره به رفتار دوگانه غرب گفت: غرب هیچ حق اخلاقی برای دیکته کردن اراده خود در حین تقسیم جهان به کشور‌های متمدن و ... ندارد. غرب نسبت به روس‌ها نفرت پراکنی می‌کند و تمدن غرب و ارزش‌های لیبرالیسم را اساس می‌داند. استعمار غرب در ادوار گذشته علیه بشریت بود.

ولادیمیر پوتین در ادامه افزود: غرب مدعی شراکت با روسیه بود، اما اقدامات آن نشان می‌دهد که نگاهش به ما استعماری بوده است. واشنگتن بر تحریم روسیه فشار می‌آورد و اروپا را تحت فشار قرار داده تا از منابع انرژی روسیه برای تسلط بر آن‌ها چشم پوشی کنند.

او در خصوص نشت از خط لوله نورد استریم نیز گفت: خرابکاری و انفجار در خطوط لوله گاز در دریای بالتیک یکی از ابزار‌های مقابله با روسیه است و غرب در این مسأله ذینفع است. غرب از تبلیغات دروغین علیه ما عقب نشینی نمی‌کند، اما این دروغ‌ها در زمستان اروپا را گرم نمی‌کند.

رئیس جمهور روسیه در خصوص دلار و واحد پول آمریکا نیز گفت: پس از جنگ جهانی دوم، آمریکا موفق شد قدرت دلار را به جهان تحمیل کند. روسیه به مسئولیت خود در برابر جامعه بین المللی پی برده است و برای به هوش آوردن غرب هر کاری لازم باشد انجام خواهد داد. غرب در تلاش است تا پایه‌های رشد را در جهان تغییر دهد و جوامع را از توسعه با امکانات خود و دفاع از حاکمیت خود باز دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۸ ۰۹ مهر ۱۴۰۱
آقای پوتین پس به ایران حق بده سرزمین ها جدا شده ش را برگردونه با همه پرسی و در شورای امنیت همراه کشور چین ب نفع رسمیت شناختن الحاق این سرزمین ها به ایران رای بده

انوقت ما هم الحاق شما رو به رسمیت خواهیم شناخت

ایران باید از این فرصت استفاده کنه

خب بجنبید دیگه
اگه همه شهرها جدا شده نباشند حداقل مردم چندین شهرراضی ن الحاق شن بعد کوچک شدن شون بقیه هم به غلط کردن می افتن و راضی میشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۷ ۰۸ مهر ۱۴۰۱
فقط ایران می تواند در برابر یاغیگری پوتین مقاومت کند و او را به هلاکت رساند. پس باید آذربایجان هم به تمامی به آغوش کشور ما برگردد.
الآن فرصت خوبی برای گرفتن انتقام از روسهای متجاوز است.
آخرین اخبار