روسیه: آمریکا اتحادیه اروپا را به خسارات هنگفتی کشاند

وزیر خارجه روسیه می‌گوید اتحادیه اروپا استقلال خود را از دست داده و متحمل خساراتی شده که آمریکا مسبب آن است.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه گفت: «آنگلوساکسون‌ها با دنبال کردن مسیر نسنجیده خود در مورد «محو کردن روسیه» به فرمانبردار بی قید و شرط غرب و ناتو تبدیل شده اند، و همینطور اتحادیه اروپا که در نهایت استقلال استراتژیک خود را هم از دست داده است».

به گزارش اسپوتنیک، لاوروف افزود: «هیچ یک از کشور‌های مشترک‌المنافع از مداخله غرب به رهبری آمریکا مصون نیست. این به وضوح در اقدامات گستاخانه آمریکا، ناتو و اتحادیه اروپا در آسیای مرکزی و قفقاز جنوبی مشاهده می‌شود. هدف غرب این است که مردم این کشور‌ها را از هم جدا کرده و بین آن‌ها تفرقه بیاندازد. بارزترین نمونه آن هم ایجاد یک فضای ضد روسی در اوکراین است».

وزیر خارجه روسیه گفت: «اینکه غرب فلسفه تفرقه بینداز و حکومت کن را در کشور‌های شوروی سابق به طور فعالی اجرا کرده است دیگر بر کسی پوشیده نیست».

گفتنی است، چندین ماه است که کشور‌های اروپایی با یک بحران اقتصادی حاد مواجه شده اند که بخشی از آن ناشی از اختلالات زنجیره تامین و تحریم‌هایی است که خودشان علیه روسیه اعمال کرده اند. با توجه به افزایش سرسام‌آور قیمت حامل‌های انرژی، مواد غذایی و درخواست کمک‌های مالی بیشتر در خانواده‌ها و مشاغل، برخی از کشور‌های اتحادیه اروپا روش استفاده از بسته‌های امدادی را برای کاهش پیامد‌های بحران اتخاذ کرده‌اند. اتحادیه اروپا تاکنون هفت بسته تحریمی را علیه مسکو تصویب کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار