ترامپ: نشت در نورداستریم می‌تواند منجر به جنگ شود

رئیس‌جمهور سابق آمریکا حادثه اخیر نشت گاز در خطوط لوله گازی نورداستریم را عامل احتمالی برای جنگ دانست.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در پیامی در شبکه اجتماعی خود نشت گاز در خطوط نورداستریم ۱ و ۲ را عاملی دانست که می‌تواند به جنگ منجر شود.

به گزارش تاس، ترامپ در شبکه اجتماعی خود نوشت: «اکنون همه درباره عواقب طوفان در فلوریدا حرف می‌زنند، اما نشتی در خطوط نورداستریم ۱ و ۲ ممکن است عواقب بسیار بدتری داشته باشد. زمانی که رئیس‌جمهور آمریکا بودم اخطار دادم که چطور این خطوط می‌توانند آلمان و در کل اروپا را فلج کنند، آن زمان همه به من می‌خندیدند، اما اکنون نه! خرابکاری در این خطوط می‌تواند به جنگ منجر شود.»

صبح روز سه‌شنبه هفته جاری مقامات دریایی سوئد هشداری درباره دو نشتی از خط لوله گازی نورداستریم ۱ در آب‌های دانمارک و سوئد در دریای بالتیک را درحالی صادر کردند که دو نشتی در خط لوله نورداستریم ۲ روز پیش از آن گزارش شده بود.

مقامات دانمارکی در آن زمان از کشتی‌ها خواستند که به دلیل نشت گاز از نورداستریم ۲، تا شعاع ۵ مایلی دریایی در جنوب شرقی جزیره بورنهولم عبور نکنند. نخست‌وزیر و سازمان انرژی دانمارک هم اعلام کردند که احتمال عمدی بودن نشت گاز از خط لوله نورد استریم ۱ وجود دارد. نخست‌وزیر دانمارک می‌گوید که به سختی می‌توان باور کرد نشت گاز در خط لوله نورد استریم ۱ تصادفی بوده باشد.

روز گذشته «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، با بیان آن‌که تمامی اطلاعات از نشت گاز در خط لوله گازی نورداستریم ۱ بیانگر «عمدی بودن خرابکاری» است، از اقدام متقابل به چنین عملی خبر داد.

نشریه آلمانی اشپیگل نیز ادعا کرد که سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) هفته‌ها پیش به آلمان هشدار داده بود که احتمال حمله به خطوط گاز در دریای بالتیک وجود دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۱ ۰۸ مهر ۱۴۰۱
وقتی سازمان سیا هشدار داده معلومه خودشون برای خرابکاری برنامه ریزی کردن مثل خبرهای حمله شیمیایی در سوریه که به دولت سوریه نسبت میدادن چند روز بعد مزدوراشون اجرا میکردن
Netherlands
مهدی
۰۵:۴۱ ۰۸ مهر ۱۴۰۱
کار اوکراینی هاست با همکاری آمریکا. اونها از اول مخالف نورد ستریم بودن
آخرین اخبار