بازدید رایگان از بناهای تاریخی اصفهان به مناسبت هفته گردشگری

اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان اعلام کرد: بازدید از بنا‌های تاریخی و جاذبه‌های گردشگری استان اصفهان روز‌های هفتم و هشتم مهر به مناسبت هفته گردشگری، رایگان است.

روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان  اعلام کرد: امکان بازدید گردشگران و دوستداران میراث فرهنگی از کلیه بنا‌های تاریخی و جاذبه‌های گردشگری تحت اختیار اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان در روز‌های پنجشنبه هفتم و جمعه هشتم مهر  به صورت رایگان فراهم شده است.

بر اساس این گزارش، همچنین دوازدهمین نمایشگاه تخصصی صنایع دستی، گردشگری و صنعت هتلداری عصر امروز در محل دائمی نمایشگاه بین المللی اصفهان گشایش می‌یابد و به مدت پنج روز برپاست.

پنجم مهر روز جهانی جهانگردی و آغاز هفته گردشگری است.

۲۰ برنامه فرهنگی همزمان با پاسداشت هفته گردشگری در استان اصفهان برگزار می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به افتتاح ۱۱ طرح گردشگری، برگزاری دوازدهمین نمایشگاه تخصصی صنایع‌دستی، گردشگری و صنعت هتلداری، برگزاری کلاس آموزشی گردشگری ویژه نوجوانان، اجرای آئین سنتی قالیشویان در مشهد اردهال که در فهرست میراث جهانی به ثبت رسیده است و نشست مدیران میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان‌های فلات مرکزی ایران در قالب مثلث طلائی گردشگری منطقه مرکزی ایران اشاره کرد.

استان اصفهان با بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی که یک هزار و ۸۵۰ مورد آن به ثبت ملی و هفت اثر آن به نام‌های میدان امام (نقش جهان)، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع و سه قنات به نام‌های "وزوان"، "مزدآباد" و "مون" به ثبت جهانی رسیده، کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار