کهگیلویه و بویراحمد دارای بیشترین شهدای روحانی

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان به نسبت جمعیت، دارای بیشترین شهدای روحانی در کشور است.

حجت الاسلام جعفری در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره ۳۴ شهید روحانی کهگیلویه و بویراحمد و تجلیل از خانواده‌های شهدا و ایثارگران روحانی گفت: این استان نسبت به جمعیت، بیشترین شهید روحانی را در کشور دارد.

او افزود: این استان ۳ روحانی آزاده، ۱۵۰ رزمنده روحانی و همچنین ۲ روحانی جانباز بالای ۷۰ درصد دارد که به آن‌ها افتخار می‌کنیم.

حجت السلام جعفری ادامه داد: شهادت را مقامی بزرگ و الهی دانست و افزود: این مقام فقط نصیب انسان‌هایی می‌شود که مخلص و فداکار هستند.

امام جمعه یاسوج در این مراسم گفت: در جنگ‌ها انسان‌های بیشماری کشته می‌شود، اما این کشته‌ها در جنگ‌ها با هم متفاوت هستند، برخی از این کشته‌ها با فرمان رهبران کافر به میدان می‌روند، اما شهدای دوران ۸ سال دفاع مقدس به رهبری مردی خدایی به میدان رفتند و در راه اسلام به فیض شهادت نائل آمدند.

آیت الله حسینی به مشکلات کشور در دوران قاجار و پهلوی اشاره و اضافه کرد: کشوری مانند ایران با اندیشمندان بزرگ جهانی و تمدن بزرگ دارای عقب‌ماندگی‌های زیادی بود و در دوران پهلوی حکومت مرکزی هیچ اختیاری از خود نداشت و دست نشانده غرب بود.

او ادامه داد: در دوران پهلوی از لحاظ اجتماعی، فرهنگی، تاریخی و اقتصادی کشور دچار رکود‌های زیادی شد، زیرا راس کشور دست بیگانگان بود.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه بویراحمد به روز‌های سخت جنگ تحمیلی اشاره کرد و افزود: در دوران ۸ سال دفاع مقدس همه کشور‌های دنیا به حمایت از صدام برخاستند و آن زمان کشور ما حتی برای تامین سیم خاردار مشکل داشت، ولی در نبرد با دشمن پیروز شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.