مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی:

جمعیت قابل توجهی از زائران رضوی با خودرو شخصی مشهد را ترک می‌کنند

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: حدود ۸۵ درصد از زائران رضوی با وسیله نقلیه سواری برای بازگشت به شهرهایشان استفاده می‌کنند.

محمود شهامت مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: بین ۴۵۰ تا ۵۰۰ هزار مسافر از طریق جاده و خودروی سواری، ۳۵ تا ۴۰ هزار نفر بوسیله ناوگان هوایی و ریلی و ۵۰ هزار نفر نیز بوسیله ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای مشهد را ترک کرده اند.

او با بیان اینکه در این روز‌ها به طور متوسط هر ساعت ۱۱۰ دستگاه اتوبوس به مقاصد مختلف از شهر مشهد خارج می‌شوند افزود: طی دو روز آینده پیش بینی می‌شود به‌طور متوسط روزانه دو هزار و ۶۰۰ دستگاه اتوبوس نسبت به جابجایی ۷۰ هزار زائر اقدام کنند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی ادامه داد: پارکینگ‌های اتوبوس‌های مسافربری مستقر در مشهد در حال خالی شدن هستند و در حال حاضر پایانه امام رضا (ع) مشهد پذیرای مسافران است و مشکلی در ارائه خدمات نداریم.

شهامت بیان کرد: استقرار ریاست سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای کشور در مشهد و اعزام اتوبوس‌ها خالی از استان‌های مختلف به مشهد برای انجام عملیات خروج زائران از عوامل مهمی است که از ازدحام مسافران در پایانه جلوگیری کرده است.بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ دستگاه اتوبوس مقاصد طولانی مانند تهران دارند.

او تصریح کرد: برای تداوم خدمت رسانی مطلوب ناوگان به زائران رضوی باید روند اعزام یک سرخالی اتوبوس‌ها از سایر استان‌ها تا پایان هفته تداوم یابد تا با مشکلی در تخلیه زائران مواجه نشویم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار