تذکر دوستانه چین به روسیه: به تمامیت ارضی کشور‌ها احترام گذاشته شود

وزارت امورخارجه چین بدون اشاره مستقیم به الحاق شرق اوکراین به روسیه اعلام کرد باید به تمامیت ارضی کشورها احترام گذاشته شود.

«وانگ ونبین» سخنگوی وزارت امورخارجه چین امروز (سه شنبه) اعلام کرد پکن همواره به حق حاکمیت و تمامیت ارضی کشور‌ها احترام می‌گذارد و بر این باور است که اهداف و اصول منشور سازمان ملل متحد باید رعایت شود. از سوی دیگر نگرانی‌های امنیتی مشروع تمامی کشور‌ها باید جدی گرفته شود و هرگونه تلاشی برای حل و فصل هر بحرانی به شکل صلح آمیز باید مورد حمایت قرار بگیرد.

براساس متن منتشر شده در سایت وزارت خارجه چین او در ادامه سخنانش درباره مسئله اوکراین، افزود: چین همواره در طرف صلح می‌ایستد و به هر پیشرفتی در زمینه مذاکره صلح آمیز متعهد است.

وانگ ونبین در نشست خبری روز گذشته خود هم تاکید کرد که چین و اوکراین دو شریک راهبردی هستند و از زمان ایجاد روابط دیپلماتیک بین دو کشور از ۳۰ سال قبل، همکاری در زمینه‌های مختلف بین دو کشور پیشرفت خوبی داشته است.

پیش از این دو کشور ترکیه و قزاقستان نیز اعلام کرده بودند با الحاق شرق اوکراین به روسیه حتی از طریق همه پرسی مخالفند. مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در این باره اعلام کرد ترکیه پیوستن دونتسک و جمهوری خلق لوهانسک و همچنین مناطق خرسون و زاپروژیا به روسیه را به رسمیت نمی‌شناسد، همانطور که هرگز کریمه را به رسمیت نشناخته است.

مناطق تحت کنترل روسیه در شرق اوکراین شامل لوهانسک، دونتسک، زاپروژیا و خرسون رای گیری در مورد الحاق به روسیه را از جمعه هفته گذشته آغاز کرده اند. گفته می‌شود این دستور رئیس‌جمهور روسیه با هدف خنثی کردن حملات احتمالی اوکراین پس از الحاق مناطق شرقی به روسیه صورت گرفته است. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۹ ۰۵ مهر ۱۴۰۱
چین نترس فعلا جناب پوتین نگاهش به غربه ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۴ ۰۵ مهر ۱۴۰۱
دم پوتین گرم درد و بلاش بخوره تو سره حسن روحانی و جواد ظریف خائن فرمانده کش (شهادت حاج قاسم زیر سر این دو تا بود)
United States of America
ناشناس
۱۳:۳۱ ۰۵ مهر ۱۴۰۱
چین اتحاد شرقی حالیش نیست
از طرفی مواد اولیه و نفت و گاز ارزان شرق میخاد و از سویی دیگرغربی های وحشی هم میخاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۱ ۰۶ مهر ۱۴۰۱
تازه فهمیدین کسانی که به خدا وفادار نیستند به هیچ چیز و هیچ کس دیگر هم وفادار نیستند؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
Hhh
۱۴:۲۶ ۰۷ مهر ۱۴۰۱
دوست عزیز چینی ها خداناباورن چه ربطی داره؟؟
Iran (Islamic Republic of)
Hhh
۱۴:۲۷ ۰۷ مهر ۱۴۰۱
اونا اصلا خدا رو قبول ندارن
آخرین اخبار