مدیركل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه:

۳۰ درصد مراكز درمانی كشور موقوفه هستند

موسوی متقی از موقوفه بودن ۳۰ درصد مراكز درمانی كشور خبر داد و گفت: واقفین ما در قرون گذشته توجه ویژه‌ای به بهداشت جامعه داشتند.

مدیركل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ مدرسه در كشور توسط خیرین وقف شدند و این آمار علاوه بر مدارسی است كه توسط خیرین راه اندازی شده است، همچنین بالغ بر ۱۰۰ هزار مسجد تكیه و دارالقران در كشور داریم كه وقف شده‌اند و این نشان دهنده این است كه مردم ما به وقف توجه ویژه‌ای دارند.

مدیركل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینكه ۳۰ درصد مراكز درمانی كشور موقوفه هستند، گفت: واقفین ما در قرون گذشته توجه ویژه‌ای به بهداشت جامعه داشتند و بسیاری از مراكز درمانی، گرمابه‌ها، آبهای بهداشتی، حمام‌های عمومی و آب انبارها را وقف می‌كردند.

وی در پاسخ به این پرسش كه سازمان اوقاف و امور خیریه در حوزه فرهنگ سازی وقف چه اقداماتی داشته است؟ اظهار کرد: وظیفه ما در این سازمان ترویج سنت حسنه وقف است. این سنت حسنه پس از انقلاب رشد قابل توجهی داشته است. در ابتدای انقلاب شكوهمند اسلامی سالانه ۲۰۰ مورد و در سالهای اخیر سالانه هزار و ۵۰۰ مورد وقت داشتیم و این رشد نشانه ترویج این فرهنك و آشنا شدن مردم با بركات وقف است.

حجت الاسلام موسوی متقی در ادامه به طرح "مهر تحصیلی" اشاره كرد و گفت: با شروع سال تحصیلی جدید از محل موقوفات كودكان نیازمند، ۵۵ تا ۶۰ هزار بسته لوازم التحریر به صورت متمركز آماده و بین كودكان نیازمند توزیع شده است.

این مقام مسئول اظهار کرد: اعزام زائر به حرم امام علی ابن موسی رضا(ع) در ایام شهادت این بزرگوار جزو نیات بسیار مهم وقف كنندگان است. به همین دلیل طرحی با عنوان "زائران حرم رضوی" داریم كه آبان و آذر هر سال برگزار می‎شود و سعی كردیم هر سال تعداد زیادی از نیازمندان را در این طرح شركت دهیم. سال گذشته به منظور قدردانی از زحمات كادر بهداشت و درمان در دوران كرونا، از محل همین موقوفه كادر بهداشت و درمان میهمان "طرح زائران حرم رضوی" بودند.

مدیركل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه در پایان تاكید كرد: وقف كردن پول زیاد نمی‎‌خواهد بلكه قلبی وسیع و بخشنده می‌خواهد.

منبع: رادیو تهران

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار