حدود ۳۸ هزار وسیله نقلیه سنگین به مراکز معاینه فنی در قزوین مراجعه کردند

رییس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت:در نیمه نخست امسال ۳۷ هزار و ۹۰۸ وسیله نقلیه سنگین و نیمه سنگین به مراکز معاینه فنی این استان مراجعه کردند

ابراهیم شنوافلاح  رییس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت:در نیمه نخست امسال ۳۷ هزار و ۹۰۸ وسیله نقلیه سنگین و نیمه سنگین به مراکز معاینه فنی این استان مراجعه کردند که از این تعداد پس از انجام معاینه ۳۰ هزار و ۴۰۰ خودرو گواهی معاینه فنی دریافت کردند و ۷ هزار و ۵۰۸ خودرو نیز مردود شدند.

 شنوافلاح افزود:مراکز معاینه فنی به منظور افزایش ایمنی تردد و کاهش میزان آلودگی هوا به صورت مکانیزه، کنترل و معاینه فنی وسایل نقلیه سنگین را انجام می‌دهند و در صورت نبود نقص فنی گواهی معاینه فنی برای آن وسیله صادر می‌شود.

وی اضافه کرد:وسایل نقلیه‌ای که در معاینات مردود شده باشند مجوز دریافت بارنامه جهت حمل بار و صورت وضعیت برای جابه‌جایی مسافر را نخواهند داشت.

شنوافلاح ادامه داد:در مراکز معاینه فنی، هم بازدید‌های ظاهری از نظر مواردی، چون کیفیت آج لاستیک‌ها، چراغ‌ها و کمربند‌ها و در و شیشه و هم آزمون‌های مکانیزه مانند تست ترمز، لغزش جانبی چرخ‌ها، تست آلاینده ها، کیلومترشمار و تست نور برای وسایل نقلیه انجام می‌شود.

رییس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین افزود:در حال حاضر ۵ مرکز معاینه فنی وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین در استان فعالیت می‌کنند که در نیمه نخست امسال ۳۷ بازدید از فعالیت آن‌ها انجام شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار