ارومیه رتبه دوم تعداد خودرو/ رتبه آخر هوشمند سازی معابر و کنترل تخلفات

رییس پلیس راهور استان گفت: آذربایجان غربی رتبه آخر هوشمند سازی معابر و کنترل تخلفات و رتبه دوم بیشترین خودرو را به خود اختصاص داده است.

 سرهنگ حجت مشتاق قره باغ رییس راهنمایی و رانندگی آذربایجان غربی در اولین جلسه شورای راهبری ترافیک استان در ارومیه با اشاره به هوشمند سازی معابر شهری گفت: این استان در رتبه آخر هوشمند سازی معابر و کنترل تخلفات را دارد و این امر نیازمند توجه بیشتر است.

وی افزود: در راستای نصب دوربین‌های کنترل تخلفات باید اهتمام ویژه‌ای صورت بگیرد و تردد خودرو‌ها از طریق دوربین‌های مدار بسته کنترل و رصد شود.

رئیس پلیس راهور آذربایجان غربی ادامه داد: برای کنترل ترافیک شهری باید ناوگان حمل و نقل عمومی در سطح شهر رونق بیشتری بگیرد تا شهروندان رغبت کمتری برای استفاده از خودروی شخصی داشته باشند.

سرهنگ مشتاق با بیان اینکه یک میلیون و ۴۹ هزار خودرو در استان تردد دارند و به ازای هر سه نفر یک دستگاه خودرو در ارومیه وجود دارد، افزود: ارومیه بعد از استان تهران  رتبه دوم بیشترین خودرو را نسبت به جمعیت به خود اختصاص داده است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان غربی افزود:  از ابتدای امسال بیش از ۱۲ هزار و ۷۰۰ فقره تصادف درون شهری در شهرهای مختلف آذربایجان غربی روی داده که نیمی از آن  مربوط به ارومیه است.

محمدصادق معتمدیان، استاندار آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: اعضای شورای راهبری ترافیک استان باید هر کدام در جایگاه خود تلاش کنند تا مرگ و میر در تصادفات برون شهری و درون شهری کاهش یابد.

وی افزود: صدا و سیما با تولید محتوا، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی نقش مهمی در کاهش بحث ترافیک و سوانح رانندگی دارد.

استاندار آذربایجان غربی  گفت: در راستای کاهش ترافیک شهری باید زیرساخت‌های موثری ایجاد و مطالعات اثر گذاری انجام شود تا در آینده بتوان با ایجاد مترو، تراموا و دیگر اقدامات، ترافیک شهری کاهش یابد. وی به بازگشایی مدارس و همزمان بودن آن با اغاز کار ادارات اشاره و عنوان کرد: مسئولان مربوطه برای کاهش ترافیک در مهرماه اقدامات اثر گذاری اتخاذ کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.