آغاز رای گیری در لوهانسک و دونتسک برای الحاق به روسیه

دو روز پس از فراخوان پوتین برای بسیج نسبی، رای گیری در مناطق مورد مناقشه شرق اوکراین برای الحاق به روسیه آغاز شد.

مناطق تحت کنترل روسیه در شرق اوکراین شامل لوهانسک، دونتسک، زاپروژیا و خرسون رای گیری در مورد الحاق به روسیه را امروز جمعه آغاز کردند؛ این رای گیری دقیقا دو روز پس از دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، مبنی بر ایجاد بسیج نسبی و اعزام ۳۰۰۰۰۰ سرباز دیگر به خط مقدم آغاز شده است.

گفته می‌شود این دستور پوتین با هدف خنثی کردن حملات احتمالی اوکراین پس از الحاق مناطق شرق اوکراین به روسیه صورت گرفته است.

رئیس جمهور روسیه روز چهارشنبه با بیان اینکه پارلمان دونباس تصمیم به برگزاری همه پرسی گرفت و مسکو از آن حمایت می کند، تاکید کرد: ما در مورد دفاع از سرزمین خود صحبت می کنیم و غرب می‌خواهد کشور ما را نابود کند. هدف غرب تضعیف و تجزیه کشور ماست. نیرو‌های ما بخش زیادی از اراضی خرسون و زاپروژیا را طبق طرح تهیه شده، آزاد کرده اند. شهروندان در مناطقی که آزاد شده، نمی‌خواهند تحت حکومت نازی‌ها زندگی کنند. اهداف عملیات ویژه ما تغییر نکرده است و مهم‌ترین آن‌ها آزادسازی اراضی جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک است.

همه پرسی که کشور‌های غربی مدعی هستند که ساختگی است، امروز در مناطق لوهانسک، دونتسک، زاپروژیا و خرسون برگزار می‌شود. در همین حال، مقامات دونتسک درباره آماده شدن کی یف برای حمله به این منطقه هشدار دادند

در صورت تلاش نیرو‌های اوکراینی برای بازپس گیری این مناطق، راه برای تشدید بیشتر درگیری باز می‌شود، زیرا روسیه احتمالاً این تلاش‌ها را حمله به خاک خود تلقی کند و پاسخ دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار