حیدری:

حمایت از دانش‌آموزان بی‌بضاعت در دستور کار قرار بگیرد

استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه حمایت از دانش‌آموزان بی‌بضاعت در دستور کار قرار بگیرد، گفت: برای جلوگیری از ایجاد ترافیک، ساعت کاری مدارس همجوار باید با یکدیگر متفاوت باشد.

آقای حیدری ۳۱ شهریورماه در شورای آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه بخش اعظمی از شخصیت دانش‌آموزان در مدارس شکل می‌گیرد، اظهار کرد: دانش‌آموزان در سن حساسی قرار دارند و باید در مدارس به سمت تربیت انسان‌های فرهیخته گام برداریم، اگر به وظیفه خود در تربیت دانش‌آموزان به خوبی عمل نکنیم، قطعا عواقب آن را خواهیم دید.

استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه پس از دوسال از شیوع بیماری کرونا شاهد بازگشایی کاملا حضوری مدارس هستیم، گفت: باید راهبرد‌ها تبدیل به دستورالعمل اجرایی شود، تمامی دستگاه‌های اجرایی باید به وظایف خود در این حوزه عمل کنند و فضاسازی محیط مدارس به‌صورت جذاب انجام شود تا دانش‌آموزان با شور و اشتیاق در مدرسه حاضر شوند.


بیشتر بخوانید


وی افزود: تلاش شود تا چند ماه آینده سالن‌های ورزشی نیمه‌تمام در حوزه آموزش و پرورش در چهارمحال و بختیاری تکمیل و به بهره‌برداری برسد، این کار سرانه ورزشی در مدارس را افزایش خواهد داد.

حیدری با تاکید بر اینکه بازگشایی مدارس با گردامیداشت هفته دفاع مقدس متقارن شده است، عنوان کرد: باید فضای مدارس معنوی شود، مدارس مزین به تصاویر شهدای فرهنگی و دانش‌آموز شوند، همچنین از ظرفیت تشکل‌های دانش‌آموزی به خوبی استفاده شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: هزینه شهریه و سرویس مدارس ساماندهی شود، باید امورات مربوط به معلمان و دانش‌آموزان برای جلوگیری از هرگونه اعتراض و گلایه‌مندی پیگیری شود.

وی با تاکید بر اینکه نگاه آموزش و پرورش در مناطق ۱۷‌گانه در چهارمحال و بختیاری باید عدالت‌محور باشد، گفت: باید به وضعیت مدارس در مناطق محروم و ناحیه غرب شهرکرد توجه جدی صورت بگیرد.

حیدری با بیان اینکه باید شورا‌های آموزش و پرورش در شهرستان‌ها فعال شود، خاطرنشان کرد: رقابت سالم در مدارس شکل بگیرد، همچنین انجمن‌های اولیا و مربیان در مدارس فعال شوند.

استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: باید مصوبات سفر ریاست جمهوری در استان اجرایی شود، همچنین در کوتاه‌ترین زمان مدارس نیمه‌تمام تکمیل و به‌بهره‌برداری برسد، تمامی مدارس کانکسی در استان جمع‌آوری شود.

وی در پایان با تاکید بر اینکه حمایت از دانش‌آموزان بی‌بضاعت در دستور کار قرار بگیرد، عنوان کرد: برای جلوگیری از ایجاد ترافیک، ساعت کاری مدارس همجوار باید با یکدیگر متفاوت باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.