هفت هزار معلول تحت پوشش بهزیستی بروجرد هستند

رییس اداره بهزیستی بروجرد گفت: هفت هزار معلول با معلولیت‌های مختلف شامل جسمی، حرکتی، شنوایی، ضایعه نخاعی و از کارافتادگی تحت پوشش بهزیستی این شهرستان هستند.

کرم رضا پیردایه رییس اداره بهزیستی بروجرد در جلسه کمیته مناسب سازی شهرستان۱ که در سالن جلسات فرمانداری بروجرد برگزار شد، اظهار داشت: مناسب‎ سازی یکی از حقوق شهروندی است که باید رعایت شود و امروز علاوه بر معلولان، جانبازان و بیماران نیز در این راستا با مشکل مواجه هستند.

او اضافه کرد: شهرداری یکی از اعضای مهم این ستاد است که مناسب‌سازی اماکن عمومی، دولتی و غیردولتی، معابر عمومی، فضاهای عمومی و پارک‌ها و پیاده‌روها را دنبال می‌کند.
پیردایه بیان کرد: شرط اولیه صدور پروانه ساختمان یا پایان کار تمامی اماکن عمومی دولتی و غیردولتی منوط به رعایت اصول مناسب‌سازی و دسترسی آسان برای جامعه هدف بهزیستی است.
رییس اداره بهزیستی بروجرد ادامه داد: رعایت ضوابط و اصول مناسب‌سازی، م‎سئله ای است که باید به‌عنوان یک اولویت همیشه مورد توجه قرار گیرد.

معاون امور زیربنایی و ترافیک شهرداری بروجرد گفت: تا پایان سال بخش اعظمی از پارک‌‎ها مناسب سازی می‎ شود و طی سال‌های اخیر اقداماتی در سطح شهر در راستای مناسب‌سازی انجام شده است.
سیروس پاپی تصریح کرد: از ابتدای فعالیت کمیته مناسب‌سازی تاکنون به نهادهای و دستگاه‌های مختلف در خصوص مناسب‌سازی اخطارهایی داده شده است.
معاون امور زیربنایی و ترافیک شهرداری بروجرد خاطرنشان کرد: ساماندهی و مناسب‌سازی فضاهای عمومی شهر و روستا با توجه به نیازهای معلولان و کم‌توان‌های حرکتی، یکی از ضروریات هر جامعه به‌خصوص جامعه ما است که علاوه بر معلولان، جانبازان و سالمندان نیازمندان مناسب‌سازی فضای شهری هستند.
پاپی اضافه کرد: در سال ۱۴۰۱ مناسب سازی کلیه پارک‌های به‌صورت ویژه در دستور کار قرار دارد و در این حوزه ۴۰ میلیارد تومان هزینه خواهد شد.
او با بیان اینکه تاکنون پنج هزار ۵۳۰ متر کفپوش در سطح شهر اجرا شده است، گفت: جاده سلامت تپه چغا در حال احداث بوده که فاز یک آن در حال اتمام است که به‌زودی مردم و معلولین می‎توانند به‌صورت پیاده‎ روی از آن استفاده کنند.

 

برچسب ها: بهزیستی ، معلولان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار