مشکلات ثبت نام اتباع افغانستانی در مدارس حل نشده است + فیلم

تنها سه روز تا آغاز سال تحصیلی جدید باقی مانده است اما برخی دانش آموزان افغانستانی برای ثبت نام در مدارس همچنان مشکلاتی را دارند.

مهدی وحدانی کارشناس ارشد اتباع و مهاجرین خارجی آموزش و پرورش گفت: ثبت نام دانش آموزان اتباع منوط به ارائه برگه حمایت تحصیلی یا معرفی نامه دفاتر کفالت زیر نظر وزارت کشور است می باشد.

وحدانی گفت آموزش و پرورش برای پذیرش اتباع خارجی دارای یکی از این دو مدرک آمادگی دارد.

این در حالی است که مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۴ فرمانی مبنی بر اینکه هیچ کودک افغانستانی حتی مهاجرینی که به‌صورت غیرقانونی و بی‌مدرک در ایران حضور دارند، نباید از تحصیل باز بمانند و همه آنها باید در مدارس ایرانی ثبت‌نام شوند صادر کردند و پس از آن روند بهتر شد و در سال‌های اخیر شاهد پذیرش و تحصیل دانش آموزان اتباعِ بدون «مدارک اقامتی» در مدارس نیز بوده‌ایم اما همچنان نگرانی‌هایی برای ورود این کودکان در سال جاری وجود دارد.

طبق آخرین آمار های اعلامی از سوی وزارت آموزش و پرورش تاکنون ۵۶۰هزار دانش اموز افغانستانی ثبت نام شدند و آمار باز مانده از تحصیل به ۲۲۰هزار نفر می رسد.

برخی از آنها هیچ مدارکی ندارند و برخی دیگر مدارک لازم را دارند ولی تاکنون ثبت نام نشده اند.

البته اواخر وقت امروز ابلاغیه اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی برای رفع مشکل ثبت نام دانش آموزان بازمانده از تحصیل اتباع اعلام شد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.