مهارت آموزی زندانیان در شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی

تفاهم‌نامه مشترک شرکت شهرک‌های صنعتی و اداره کل زندان‌ها و اقدامات تربیتی آذربایجان شرقی برای برگزاری دوره‌های آموزشی و مهارت آموزی امضا شد.

 تفاهم نامه همکاری به منظور گسترش زمینه‌های آموزشی، مهارت آموزی، توانمندی سازی مهارت‌های شغلی بازارمحور که منجر به اشتغال پایدار زندانیان با محوریت توسعه کسب و کار خرد مزیت دار، زودبازدهی اقتصادی مبتنی بر مزیت‌های نسبی منطقه بین مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی و مدیرکل اداره کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان به امضا رسید.

گسترش همکاری‌های مشترک در زمینه توانمندسازی مهارت‌های شغلی زندانیان و استفاده از توان، امکانات، قابلیت‌ها و ظرفیت دو طرف در زمینه توسعه پایدار و ایجاد بستر برای افزایش فضای فیزیکی کارگاه‌های اشتغال و حرفه آموزی در زندان‌ها و همکاری در ایجاد مشوق‌های لازم به کارآفرینان و کارفرمایان مجری طرح‌های اشتغالزا در زندان‌ها و برای زندانیان آزاد شده از مهمترین موضوعات این تفاهم نامه است.

مشارکت در توانمندسازی شغلی متناسب نیاز بازار کار و استفاده از ظرفیت نیروی کار زندانیان برای توسعه فعالیت‌های تولیدی و دیگر فعالیت‌های اشتغالزایی در محیط درون و بیرون زندان‌ها به منظور توسعه برنامه‌های بازسازگاری از دیگر بند‌های این تفاهم نامه است.

به کارگیری زندانیان در فعالیت‌های اقتصادی، کارآموزی به منظور افزایش توان علمی و تخصصی آن‌ها و استفاده بهینه از اوقات فراغت متناسب با قابلیت‌ها و استعداد‌های فردی آنان، آموزش لازم در راستای ارتقای سطح دانش علمی و مهارت فنی زندانیان در زمینه SME (بنگاه‌های کوچک) و آشنایی زندانیان با فرهنگ کار و تلاش و فعالیت‌های گروهی و ایجاد درآمد و تقویت بنیه مالی آن‌ها از اهداف این تفاهم نامه است.

از دیگر بند‌های این تفاهم نامه الگوسازی و ترویج آموزش مهارت شغلی مورد نیاز برای زندانیان در سطح زندان‌های استان، همکاری در آموزش برای توانمندسازی زندانیان جهت ایجاد اشتغال مفید، پایدار و مولد پس از آزاد شدن، همکاری در زمینه جذب و معرفی سرمایه گذاران و هدایت صاحبان صنایع تولیدی، کارآفرینان با ایجاد مشوق‌های لازم در زمینه استفاده از ظرفیت‌های موجود کارگاه‌ها و اماکن اشتغال تحت اختیار سازمان زندان‌ها در سطح زندان‌های استان با رعایت قوانین و مقررات مربوطه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.