کاهش طلاق توافقی در البرز

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل البرز در مجموع شاهد کاهش ۱۹ درصدی طلاق توافقی در این استان بوده ایم.

نجف نیا گفت: یکی از معضلات استان در سال‌های اخیر روند افزایشی طلاق در البرز بوده است و در مجموع شاهد کاهش ۱۸ درصدی طلاق در البرز بوده ایم که بر همین اساس طلاق توافقی ۱۹ درصد، به درخواست زوجه ۲۳ درصد و صدور گواهی عدم امکان سازش به درخواست زوج ۲ درصد کاهش داشته است.

او می گوید: پایش و رصد مشاورین املاک فاقد پروانه در قالب کمیته بازرسی به صورت میدانی در جهت پیشگیری از ورود پرونده‌های تخلفاتی صنفی، راه‌اندازی قرارگاه پیشگیری و مقابله با سرقت، اطلاع‌رسانی، ارتقای آگاهی‌های عمومی و ارائه آموزش‌های پیشگیرانه به اقشار و گروه‌های مختلف، ارائه خدمات مشاوره به مراجعین مراکز مشاوره پیش از طلاق دادگستری استان به منظور ایجاد سازش بین زوجین، مشارکت در افتتاح سامانه پنجره واحد مدیریت زمین و... بخشی از اقدامات معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم در همین بوده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل البرز گفت: در حوزه پیشگیری انتظامی و قضایی اقدامات بسیار خوبی رخ داده که نتیجه آن بهبود جایگاه استان در زمینه وقوع جرم و روند رو کاهش بزه سرقت در استان از سال ۹۸ تا امروز کاهشی بوده است؛ در این زمینه از رتبه ۸ سال ۹۸ به رتبه ۲۳ کشور در سال جاری رسیده ایم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.