ورود دومین گروه از زائران افغانستانی امام حسین(ع) به ایران

مدیر اجرایی ستاد اربعین تایباد گفت: دومین گروه از زائران افغانستانی امام حسین(ع) به تعداد ۶۹ نفر از طریق مرز دوغارون وارد ایران شدند.

علی فخاری مدیر اجرایی ستاد اربعین شهرستان تایباد گفت : دومین گروه زائران افغانستانی امام حسین(ع) به تعداد ۶۹ نفر امروز از طریق مرز دوغارون وارد ایران شدند که به مناسبت ایام پایانی ماه صفر قصد عزیمت به عتبات عالیات کشور عراق را دارند. 

او افزود: این زائران حسینی در قالب ۲ کاروان امروز به ایران آمدند و در بدو ورود مورد استقبال و پذیرایی در حسینیه شهید سلیمانی، واقع در محل نمایندگی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی درمرز دوغارون، قرار گرفتند. 

مدیر اجرایی ستاد اربعین تایباد با بیان اینکه این زائران افغانستانی اهل شهر های هرات و مزارشریف هستند که علاوه بر اخذ ویزای زیارتی ایران، ویزای زیارتی عراق را نیز گرفته اند، ادامه داد: این گروه به وسیله اتوبوس به سمت مرزهای غربی جهت ورود به عراق منتقل خواهند شد.

فخاری بیان کرد: از مدت ها قبل شهرستان تایباد و مرز دوغارون آماده میزبانی از زائران افغانستانی است  که در همین راستا نهادهای خدمت‌رسان رفاهی، فرهنگی، پزشکی، حمل‌ونقل، امدادی و پذیرایی در مرز دوغارون مستقر شدند. 

او تصریح کرد: در تاریخ بیست و دوم شهریورماه نخستین کاروان زائران افغانستانی  متشکل از ۴۰ زائر اهل کابل از طریق گذرگاه رسمی دوغارون جهت رفتن به سمت عراق و شرکت در راهپیمایی اربعین وارد ایران شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.