صادرات ۱۷ میلیون دلاری صنایع دستی استان همدان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت:امسال حدود ۱۷ میلیون دلار صنایع دستی تولیدی استان همدان به خارج از کشور صادر شده است.

علی مالمیر، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت:امسال حدود ۱۷ میلیون دلار صنایع دستی تولیدی استان همدان به خارج از کشور صادر شده است.

او ادامه داد: استان همدان ۲ شهر جهانی «سفال لالجین» و «مبل و منبت ملایر» را دارد که کمک زیادی به توسعه اقتصادی و افزایش صادرات صنایع دستی می‌کند.

او با بیان اینکه بیشترین محصولات صنایع دستی صادر شده استان همدان به خارج از کشور در حوزه مبل و منبت و سفال لالجین است و صادرات فرش در این آمار گنجانده نشده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت: استان همدان در حوزه گردشگری توانمدی های بسیاری دارد که ضرورت امروز توسعه گردشگری خارجی با افزایش پرواز‌های فرودگاه همدان است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان هم گفت: ۶۹۶ خدمات حمل و نقل سنگین برای صادرات محصولات استان همدان انجام شده است.

صفر صادقی‌راد افزود: استان همدان سه شرکت حمل و نقل فعال در حوزه صادرات دارد و برای یک شرکت حمل و نقل بین‌المللی هوشمند در استان همدان پروانه صادر شده است، که با استفاده از توانمندی‌های آن زمینه‌های افزایش صادرات محصولات این استان فراهم می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار