همزمان با اربعین حسینی زرند یکپارچه غرق در ماتم و عزا

مراسم پیاده روی جاماندگان حسینی از محل امامزاده حمزه زرندوئیه تا روستای نعیم اباد با حضور اقشار مختلف مردم عزادار برگزار شد.

شیفتگان و ارادتمندان امام حسین (ع) در نقاط مختلف شهری و روستایی شهرستان زرند از جمله ریحانشهر، خانوک، یزدان اباد، شهر سیریز و مناطق مختلف بهشت وحدت، دشتخاک، سربنان، جرجافک، حتکن، رشک‌ها و. در حالیکه یکپارچه سیاه پوش بودند با حضور در اماکن مذهبی در قالب دستجات سینه زنی و زنجیر زنی بر سر و سینه زدند و اشک ماتم ریختند.

مراسم پیاده روی جاماندگان حسینی از محل امامزاده حمزه زرندوئیه تا روستای نعیم اباد با حضور اقشار مختلف مردم عزادار اعم از زن و مرد، پیر و جوان با شکوه خاصی برگزار شد و با آیین‌ها و شیوه‌های مختلف و برپایی موکب‌های مختلف در مسیر عزاداران ارادت خالصانه خود را به سرور و سالار شهیدان و ۷۲ تن از یاران با وفایش به نمایش گذاشتند.

شمار زیادی از جوانان و نوجوانان با راه اندازی موکب از عزاداران پذیرایی کردند بسیاری از مردم هم و مردم اقدام به پخش نذری کردند و هزاران پرس غذای گرم و نان صلواتی توزیع کردند.

در شب اربعین حسینی مراسم عزاداری محافل مختلف شهرستان زرند برگزار شد و عزاداران به یاد شهدای دشت کربلا بویژه قمر بنی هاشم اشک ماتم ریختند، در این مراسم روحانیون نیز در جمع عزاداران حسینی به بیان واقعه کربلا، پرداختند و مردم مومن و خداجوی را با فلسفه قیام خونین امام حسین (ع) و همچنین نقش حضرت عباس (ع) در این قیام آشنا کردند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار