شورای فدرال سوئیس برای انتقال دارایی های افغانستان شرط گذاشت

شورای فدرال سوئیس انتقال دارایی‌ های توقیف شده افغانستان به بانک مرکزی این کشور را به استقلال بانک مرکزی افغانستان از نفوذ سیاسی مشروط کرد.

شورای فدرال سوئیس با تاکید بر انتقال دارایی‌ های توقیف شده افغانستان به بانک مرکزی این کشور، این اقدام را به استقلال بانک مرکزی افغانستان از نفوذ سیاسی مشروط کرد.

شورای فدرال سوئیس اعلام کرد: هدف از تشکیل صندوق ایجاد شده در بانک تسویه بین‌المللی در درازمدت، انتقال وجوه استفاده نشده به بانک مرکزی افغانستان است اما این انتقال در صورتی رخ خواهد داد که بانک مرکزی این کشور نشان دهد که مستقل از نفوذ سیاسی گروه طالبان است.

شورای فدرال سوئیس افزوده است: همچنین مسئولان این صندوق باید بتوانند اطمینان حاصل کنند که بانک مرکزی افغانستان کنترل‌ های مناسبی را برای مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم اعمال و نیازسنجی‌های خارجی و سازوکارهای نظارتی مناسبی را ایجاد کرده است.

سوئیس تاکید کرده است: ۳/۵ میلیارد دلار از دارایی‌های افغانستان که قرار است به صندوق ایجاد شده در بانک تسویه بین‌المللی انتقال یابد برای ارتقای ثبات اقتصادی در افغانستان و به عنوان مثال برای پرداخت بدهی این کشور به سازمان‌ های بین‌ المللی یا واردات برق استفاده خواهد شد.

از سوی دیگر، بانک مرکزی افغانستان با تأکید بر استقلال خود به عنوان یک نهاد مالی اعلام کرده است که این بانک برمبنای قوانین و معیارهای پذیرفته شده جهانی، فعالیت‌های خویش را به پیش می‌برد و به تعهدات جهانی خود به ویژه در عرصه مبارزه با پولشویی و تأمین مالی گروه‌های جنایتکار پایبند است.

آمریکا اعلام کرده است بخشی از دارایی های افغانستان را با هدف برنامه های بشردوستانه در این کشور به سوئیس منتقل می کند. این اقدام علاوه بر بانک مرکزی افغانستان، اعتراض گروه طالبان را نیز برانگیخته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار