رونمایی از پوستر نهمین سوگواره ملی "شعر ۷۲ خط اشک" در ایرانشهر

مسوول دفتر نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه ولایت ایرانشهر گفت: آیین رونمایی از پوستر نهمین سوگواره ملی "شعر ۷۲ خط اشک" ویژه دانشگاهیان سراسر کشور در جوار مطهر مزار شهدای گمنام دانشگاه ولایت ایرانشهر برگزار شد.

 حجت الاسلام و المسلمین محمدی نورگفت: نهمین سوگواره ملی "شعر ۷۲ خط اشک" با هدف ترویج فرهنگ عاشورایی و اشاعه روحیه پایداری و زمینه سازی برای شناسایی، تقویت و رشد استعداد‌های نهفته در عرصه فرهنگ عاشورا و حفظ و انتقال این آموزه‌های ارزشمند از طریق ابزار‌هایی همچون شعر و هنر به نسل‌های آینده، برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: نهضت عاشورا، بصیرت حسینی، درس‌ها و عبرت‌های عاشورا، فلسفه عاشورا در گفتمان مذاهب اسلامی، مقاومت و مدافعان حریم ولایت، مکتب سلیمانی و عاشورا در متون ادبی و آثار شاعران اهل سنت از محور‌های این سوگواره است که در ۲ سطح دانشگیاهیان سراسر کشور و غیر دانشگاهیان (در زمینه بلوچی، محلی و عمومی) برگزار می‌شود.

مسوول دفتر نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه ولایت ایرانشهر گفت: آیین اختتامیه این سوگواره بهمن ماه امسال مصادف با سالگرد شهادت سردار دل‌ها برگزار که در همین روز از شاعران برگزیده با اهدای جوایزی تجلیل و قدردانی خواهد شد.

وی گفت: علاقمندان به شرکت در سوگواره ملی "شعر ۷۲ اشک" می‌توانند آثار آیینی و عاشورایی خود را در سه قالب کلاسیک، نو و ویژه سردار دل‌ها تا پایان آبان به آدرس پست الکترونیکی ۷۲ khatashk@velayat.ac.ir ارسال و در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می‌توانند با شماره تلفن همراه ۰۹۱۵۵۴۷۱۷۲۷ و تلفن ثابت ۰۵۴۳۱۲۵۱۲۹۱ و یا پایگاه www.velayat.nahad.ir ارتباط برقرار کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار