همایش «هم‌قدم با اربعینیان» در همدان برگزار می شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان از برگزاری همایش پیاده‌روی «هم قدم با اربعینیان» همزمان با روز اربعین در شهرستان‌های استان همدان خبر داد.

حجت الاسلام محمد‌هادی نظیری با اشاره به برگزاری پیاده‌روی «هم‌قدم با اربعینیان» همزمان با ایام اربعین، گفت: این همایش در شهرستان‌های همدان و بهار از مسیر روستای آبرومند به سمت گردنه اسدآباد برگزار می‌شود.

او گفت: در شهرستان همدان هیئت‌ها در مساجد حسینیه‌ها و تکایا در روز اربعین و  فضای باز برنامه‌های اربعین را برگزار خواهند کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان گفت: مسیر پیاده روی اربعین در اسدآباد از بوستان ملت تا شهر کنگاور، در شهر نهاوند از شاهزاده محمد به سمت گلزار شهدا، شهرستان تویسرکان از آستان امامزاده اسماعیل به سمت حیوق نبی، در  رزن از میدان شهدا به سمت مسجد جامع ودر مسیر دیگر از امامزاده اظهر به سمت امامزاده قاسم،کبودرآهنگ از ورودی شهر به سمت امامزاده راهب ، در شهرستان فامنین از مسجد جامع به سمت کوی ماهاهان و در شهرستان ملایر از دو مسیر میدان امام حسین به میدان امامزاده عبدالله و میدان آزادگان به سمت میدان امامزاده عبدالله این همایش برگزار می‌شود.

حجت الاسلام نظیری گفت: در راستای برنامه‌های فرهنگی در موکب‌های همدان کمیته آموزش و فرهنگی با تبلیغات اسلامی است، که در این زمینه  دوره‌های آموزشی برگزار شد و همچنین برنامه‌های نماز جماعت و برنامه‌های فرهنگی را در موکب‌ها داریم.

او اقدام کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین را شامل آموزش راویان اربعین برای موکب‌های عراق و مرز مهران و سطح استان، تهیه محتوا برای المان‌ها و بنرها، هماهنگی اقامه نماز در موکب‌ها، ایستگاه‌های فرکانس در ٨ موکب دانست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی  استان همدان ایجاد دو غرفه تخصصی بانوان در اسدآباد در حوزه جمعیت و خانواده، ایجاد غرفه نبض زندگی در  بوستان کوی فرهنگیان همدان با همکاری علوم پزشکی، ایجاد گروه ناجی شو در بعضی موکب‌ها، ایجاد غرفه کودک، ایجاد غرفه عکاسی دیجیتال و قرار دادن دوربین VR در بعضی موکب‌ها را از دیگر برنامه های روز اربعین اعلام کرد.

حجت الاسلام محمد‌هادی نظیری گفت: در دهه آخر صفر برنامه‌های قرائت زیارت پیامبر (ص)، برگزاری برنامه‌های عزاداری در ۲۸ و ۲۹ صفر با حضور هیئات ومردم را برپا خواهیم کرد.

او برگزاری کرسی‌های تلاوت قرآن در مساجد، زیارت عاشورا و زیارت اربعین، ختم‌های مجازی قرآن و توزیع نذورات و... را  از دیگر برنامه‌های این اداره در دهه آخر صفر بیان کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان  گفت: ۶۵۰ مبلغ  با هدف تبیین برنامه‌های دهه آخر صفر، برگزاری برنامه‌های عزاداری امام حسین (ع) و ۲۸ صفر، برگزاری نماز جماعت، پاسخگویی به سوالات شرعی و مشاوره به مناطق مختلف شهری و روستایی و مساجد استان همدان اعزام می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.