در گفت‌وگوی تلفنی وزرای امور خارجه ایران و جمهوری آذربایجان مطرح شد؛

امیر عبداللهیان: مرز ایران و ارمنستان باید بدون تغییر حفظ شود

وزیر امور خارجه تأکید کرد که جمهوری اسلامی ایران مرز خود و ارمنستان را یک راه ارتباطی تاریخی می‌داند که باید بدون تغییر حفظ شود.

حسین امیرعبداللهیان در این تماس، با ابراز نگرانی شدید از شروع دور تازه درگیری‌ها میان آذربایجان و ارمنستان، برآمادگی کشورمان برای کمک به حل و فصل موضوع به صورت مسالمت آمیز و از طرق سیاسی تاکید کرد.

 امیرعبداللهیان اظهار داشت: ما همواره بر حفظ تمامیت ارضی کشور‌ها از جمله آذربایجان و ارمنستان تاکید داریم.

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: ما مرز ایران و ارمنستان را نیز یک راه ارتباطی تاریخی می‌دانیم که باید بدون تغییر حفظ شود.

 امیرعبداللهیان با تاکید بر این که منطقه تحمل جنگ جدیدی را ندارد اظهار داشت، جمهوری اسلامی ایران طرفین این مناقشه را به خویشتن داری فرا می‌خواند.

جیحون بایرام‌اف نیز در این گفتگو، دیدگاه‌های ایران و جمهوری آذربایجان درباره آینده منطقه را نزدیک به هم ارزیابی کرد و با قدردانی از تلاش ایران برای کمک به حل مناقشه با ارمنستان، گزارشی از درگیری‌های اخیر ارائه داد.

وزیر امور خارجه آذربایجان افزود: کشورش به دنبال ارتقای روابط با همسایگان خود است و با اشاره به نگرانی‌های ایران درخصوص مسائل مرزی تصریح کرد، جمهوری آذربایجان چشم داشتی به خاک هیچ کشوری ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۷ ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
اایران باید ابتدا وانتهای منطقه مورد نظر آذربایجان وهم مرز ایران را با هماهنگی ارمنستان دوپایگاه نظامی نظیر پایگاه امریکا در سوریه ...احداث نماید همچنین زمینهای اینجا را هم به بهانه کشاورزی از ارمنستان اجاره کند چون ارمنستان نمی تواند این منطفه را به تنهایی حفظ کند واگر آذرباجان پیش دستی کند ومنطقه رابگیرد باز اقدامات سیاسی وحتی نظامی ایران کارساز نیست لطفا مطلب به وزارت خارجه ارسال شود سپاس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۵ ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
فعلا که نخجوان نصف مرز ما با ارمنستان رو گرفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۲ ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
با سلام این جاده تاریخی باید ارمنستان به ایران اجاره بده بعد تا ایران بتونه امنیت قسمت های اجاره کرد رو به دست بیاره و انقدر اذربایجان اذیت نکنه
Netherlands
ناشناس
۲۰:۰۰ ۲۳ شهريور ۱۴۰۱
اره جون خودشون تو تلویزیون شون یچیز دیگه میگن هم چشم به خاک ایران دارن هم ارمنستان واقعا از مسئولان ساده ایران چیزی نگم بهتره
آخرین اخبار