سرانه فضای ورزشی استان همدان نصف استاندارد کشوری

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار گفت:سرانه فضای ورزشی در استان برای هر نفر ۷۰ سانتی مترمربع است که نصف استاندارد‌های موجود است.

حسن رضانیا ترویج ورزش در مدارس را برنامه‌ای جدی خواند و گفت: تلاش می‌کنیم با مصوبات مجلس شورای اسلامی ، هم برای دانش آموزان وهم برای کارمندان ساختار جدیدی تعریف کنیم تا از مزایای ورزش بهره‌مند شوند.

او در شورای تربیت بدنی و ورزش استان همدان ، از رسانه‌های جمعی به ویژه صدا وسیما خواست برای ورزش همگانی حساب ویژه‌ای باز کند ومسئولان عمرانی هم اماکن ورزشی نیمه کاره را هرچه زودتر آماده ودر اختیار ورزشکاران قرار دهند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار گفت:در بررسی‌های انجام شده فعالیت بدنی دانش آموزان مطلوب نیست و حتی در شرایط خطرساز است . آموزش و پرورش استان همدان باید به فعالیت‌های بدنی در مدارس توجه بیشتری داشته باشد تا فقر حرکتی و افزایش وزن دانش آموزان برطرف شود.

رییس هیات ورزش‌های همگانی استان همدان هم با انتقاد از  اجرایی نشدن مصوبه‌های شورای ورزش و تربیت بدنی گفت: در اختیار قرار گرفتن مکان‌های ورزشی دستگاه‌های اجرایی  و  ورزش صبحگاهی کارمندان ۲ مصوبه مهم بود که تحقق نیافته است.

هادی سبزواری گفت: همدان جزو ۹ شهر فعال ورزش همگانی کشور و دارنده نشان برنز طرح ملی شهر فعال ورزش همگانی کشور (شفا) است و اگر کوتاهی کنیم این موفقیت در سال‌های آینده به دست نخواهد آمد.

۳۹۰ باشگاه ورزشی در استان مجوز فعالیت دارند و ۲۰۰ هزار نفر هم در ۲۰۰ ایستگاه ورزش صبحگاهی فعالیت دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.